De Scheepsjongens van Bontekoe (2007)

Alternatieve titel: Storm Bound

Nederland
Avontuur

geregisseerd door Steven de Jong
met Pim Wessels, Martijn Hendrickx en Billy Zomerdijk

Hajo wil naar zee als scheepsjongen op het schip van schipper Bontekoe. Zijn moeder, die haar man op zee heeft verloren, doet er alles aan om hem aan wal te houden, maar de roep van de zee is te sterk en Hajo's aanwezigheid op het land brengt niets dan ellende. Padde, het onhandige vriendje van Hajo, kan geen afscheid van hem nemen. Hij springt vlak voor het vertrek aan boord en er wordt besloten dat hij meereist tot Harlingen, waar ze buskruit in moeten laden. Daar zal Padde met een tjalk mee terug naar Hoorn varen. Padde valt echter in slaap en wordt pas wakker als ze al op zee zijn. Aan boord sluiten Hajo en Padde vriendschap met Rolf, een jongen die al kan lezen en schrijven. Op hun tocht naar Oost beleven ze samen met schipper Bontekoe veel spannende avonturen.

Giga production value voor een gering budget gemaakt.On -nederlands!

avatar van Grindhouse62
Ik heb deze fijne avonturenfilm vanavond met plezier gekeken, had qua speelduur misschien wel wat korter gekund, maar als Nederlandse productie van goede kwaliteit. Ik vind dat regisseur Steven de Jong regelmatig een prima film levert, waaronder dus ook De Scheepsjongens van Bontekoe. Deze goed verzorgde avonturenfilm zal met name de jongeren aanspreken, maar zal ook volwassenen kunnen vermaken zoals hij mij heeft gedaan. Een dikke 3.0+

avatar van Breur
CharLarissa schreef:
Hallo,

Ik had even een vraagje;
ik moet een verslag maken van deze film, maar heb thuis de film niet en wil het verslag het liefst vandaag afmaken maar nu heb ik een paar vragen hopende dat jullie die willen beantwoorden ;;

1 ; Geef een beschrijving van de volgende personen op het schip De Nieuw Hoorn. Leg uit op welke plek ze leefden aan boord en wat voor werk ze deden.
• De koopman (man met de zwarte kleding en zwarte hoed) ::
• De schipper ::
• De scheepsjongens (Peter Hajo, Padde en Rolf) ::
• De chirurgijn (scheepsdokter) ::
• De bootsman ::

2 ; Geef minstens drie voorbeelden van een anachronisme (gebeurtenissen in de film die tegen de tijd ingaan, zoals het dragen van een horloge).

3; Zoek uit hoe waarheidsgetrouw de film De scheepsjongens van Bontekoe is. Dus was is echt en wat niet ?

Deze 3 vragen moet ik in mijn verslag verwerken, ik hoop dat jullie deze vragen kunnen beantwoorden en dat jullie mij willen helpen als je er maar 1 van de 3 weet is het ook prima! Maar het liefst zo veel mogelijk.

Alvast heel erg bedankt!!!!

2. Volgens mij moest je naar scholieren.com.
3. Is het nog wat geworden met je studie?

Wel aardig. Zag er allemaal best goed uit. Maar lieve help, wat hadden ze gedronken bij de casting? Zowel Padde als Schele trekken de boel flink omlaag.