The Ghost Train (1941)

Verenigd Koninkrijk
Horror / Komedie

geregisseerd door Walter Forde
met Arthur Askey, Richard Murdoch en Kathleen Harrison

Een groep reizigers zijn 's nachts door een misverstand terecht gekomen in een eenzame landelijke spoorwegpost. Zij vernemen van de bijgelovige lokale bevolking dat er een spooktrein bestaat, die in het diepste van de nacht in dit gebied rondrijdt en waarin de geesten van mensen huizen, die vele jaren geleden omkwamen in een treinramp...

avatar van Poisonthewell
Aardige verfilming van Arnold Ridley's befaamde toneelstuk, waar een aantal jaar eerder ook al een amusante Nederlandse versie van werd gemaakt (De Spooktrein).

avatar van Poisonthewell
..en recentelijk zag ik een nog veel leukere bewerking: Oh, Mr. Porter!

avatar van Roger Thornhill
Ontzettend leuke film, natuurlijk niet meer echt "eng" maar met een sfeer waar ik persoonlijk van smul. Grote nadeel is Arthur Askey: een komiek aan wiens stijl je wel even moet wennen, zal ik maar zeggen. (Waarmee ik eigenlijk gewoon bedoel te zeggen dat ik hem bij mijn eerste kennismaking in de eerste helft van de film voornamelijk bloedirritant vond.)

Dick2008
Hier te bekijken.