North (1994)

Komedie / Familie

geregisseerd door Rob Reiner
met Elijah Wood, Bruce Willis en Jon Lovitz

Niet goed? Ruilen mag! De 11-jarige North (Elijah Wood) gaat op zoek naar nieuwe ouders. Zijn eigen ouders besteden niet genoeg aandacht aan hem en met hulp van een advocaat en een verknipte rechter mag hij nieuwe ouders zoeken. Maar het moet wel binnen een bepaalde tijd. Hij vliegt de hele wereld over op zoek naar nieuwe ouders. Maar wil hij eigenlijk wel écht nieuwe ouders?

avatar van lorelei
Leuke film! Maar wel een echte kinderfilm!
Elijah Wood is en blijft gewoon een goeie acteur. En dan samen met Bruce Willis! Ja leuke film hoor!

Niet zo heel goed, kinderfilm.

gimli f
Toch maar even zien vanavond, want:

met Elijah Wood en... Jason Alexander, jawel!

Alleen voor die acteurs ga ik al even kijken...

avatar van tess
Een leuke kinderfilm. Heel goed acteerwerk van Elijah Wood en Bruce Willis (verwacht iemand iets anders). Vooral goed omdat Elijah nog maar een kind is. Hoeveel kindacteurs heb je wel niet die hun tekstjes opdreunen en daarmee is het afgelopen. Nee, dan Elijah; dat zit wel goed!

avatar van predator
Wat een domme film zeg, hoe kan Reiner dit in elkaar draaien. Alsof kinderfilms persé dom moeten zijn of zo. En dan het zingen erbij. Jasses.

JonathanTucker
Oh North hoe leuk vond ik deze film toen ik kind was.
Vanaf de dag dat ik deze film voor het eerst zag, ben ik een Elijah Wood fan

Deze film is zo lief, Elijah die goed acteerd, die mooie ogen *zucht*.

Die ogen zijn zo zeldzaam zo helder blauw echt heel erg mooi.

Ik blijf met trots zeggen dat ik o.a een enorme Elijah fan ben, en dat zal niet meer verdwijnen

Voor de film 3,5* gewoon een leuk jeugdsentiment.

Ik heb juist hetzelfde gevoel bij Huckleberry Finn, Tucker.
Die moet je eens zien, Elijah's rol is daar groter, ook al speelt hij in beide film de hoofdrol.

Het zou me wel niet verbazen als je de film al gezien zou hebben!

net niet
wel vermakelijk

avatar van D-ark
North is zeer aardig ik vindt hem wel wat t elagg staan

avatar van anne J
Grappige film inderdaad. Wel echt vaag soms man! Sloeg nergens op, maar daarvoor was het ook een droom. Dat was zo grappig dat hij op het einde wakker schrok. Dat was het laatste wat ik verwacht had!

Elijah was al goed zeg toen, had hem al eens eerder gezien als kind in een film (the good son).
Bruce Willis of course prima.

avatar van kaztor
Dit is toch wel zo'n beetje de allerdomste film waar Bruce Willis ooit in heeft gespeeld, denk ik....

avatar van Zinema
Zinema (crew)
De doorgaans uitstekende Reiner laat hier toch een paar kleine steekjes vallen maar is ook moedig bezig met dit absurde filmpje waarin Willis ietwat misplaatst uiteindelijk ook tot zijn recht komt. Onevenwichtig maar redelijk.

avatar van Norma
Een leuk gegeven, maar zeer matig uitgewerkt. Er wordt overdreven in geacteerd waardoor het allemaal erg kinderachtig overkomt en de humor zelden leuk is. De openingscredits (met alle sneeuwbollen) suggereren een gezellig warm familiefilmpje, maar doordat de diverse locaties die North afgaat er net zo onecht en vervelend uitzien als dat de personages overkomen verliest de film vrij snel daarna al zijn potentiële charme.

avatar van Stephanovic
Leuke familiefilm, maar vooraf zag ik dat het onder het genre "komedie" geschaard werd, maar dat viel dus even tegen.

avatar van TragieStar.*
Ik ga de film denk ik kijken maandag maar weet niet zeker of het echt een leuke film is.
Maarja dat zie vanzelf wel.

avatar van jumpstylemovie
Beetje matige film die te simpel oogt. Desalnietemin niet vervelend om een keertje te kijken.

Leuke familiefilm, alleen een komedie is het bepaald niet, heb eigenlijk helemaal niet moeten lachen. Voorderest is het wel een leuke film ook het verhaal is leuk en origineel. Ik vond alleen soms dat het geluid van mindere kwaliteit was. 1994, mag je misschien toch iets meer verwachten? Maarja, niet iedereen heeft een groot budget...

avatar van barns
Blijft gewoon een leuke kinderfilm

avatar van tommykonijn
Opzicht is de film niet heel vervelend, maar het kwam allemaal echt vreselijk vaag over.. Elijah Wood, Jon Lovitz en Bruce Willis zitten hier allemaal prima in hun rol, maar waar ik me vreselijk aan irriteerde was dat jochie met die bril, telkens als die 'ik-weet-het-allemaal-veel-beter' kop in beeld kwam... Nou ja, verhaal is ook niet zo heel speciaal natuurlijk, hier en daar wel vermakelijk maar opzicht deed North me absoluut niet veel.

avatar van Phantasm
Aardige film, alleen weinig komedie gezien, is voor een keertje te doen.

avatar van Muggsy
Ongelooflijk hoe een film met twee "Seinfeld'-protagonisten op komisch vlak zo de mist in kan gaan. Vele pijnlijk ongrappige momenten komen er in voor die een mens eerder zenuwachtig doen schuifelen in de zetel. Dieptepunt was de verwijzing van de Hawaïaanse vader-to-be naar de onvruchtbaarheid van zijn vrouw.