Nezha Nao Hai (1979)

Alternatieve titels: Nezha Conquers the Dragon King | Prince Nezha's Triumph against Dragon King | Little Nezha Fights Great Dragon Kings | Ne Zha Storming the Sea | 哪吒鬧海 | 哪吒闹海

China
Animatie / Avontuur

geregisseerd door Shuchen Wang, Jingda Xu en Ding Xian Yan
met de stemmen van Yen Shanchun, Huang Wei en Chen Nianxi

De vrouw van de Chinese keizer legt een ei, in plaats dat ze een kind baart. De keizer is woedend en wil het ei kapotslaan maar dan komt er een klein jongetje, genaamd Nezha, uit. De jongen krijgt speciale gaven van een oude wijze man om het land tegen de vijf drakenkoningen te verdedigen.

lowhusky
chinese hit, jaren geleden op bbc, de engelse release duurt slechts 58 minuten