Luckytown (2000)

Alternatieve titel: Luckytown Blues

geregisseerd door Paul Nicholas
met Kirsten Dunst, Vincent Kartheiser en James Caan

Lidda en Colonel maken een trip naar Las Vegas. Lidda gaat op zoek naar haar vader - de beroeps-pokerspeler Charlie Doyles- en Colonel droomt van een carriere als gokker. De twee jonge mensen worden verliefd, maar al snel blijkt dat verwachtingen soms niet uitkomen.

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
Absolute rommel. Dunst en Kartheiser acteren ver onder hun kunnen en het lijkt alsof ze op de set constant ruzie met elkaar hadden. Lastig als je een verliefd wordend stelletje moet spelen. Het hele maffiagedoe is heel erg ongeloofwaardig. In Hollywood lopen waarschijnlijk tig scriptschrijvers werkloos rond, dat uitgerekend deze prut verfilmd wordt heeft waarschijnlijk te maken met de combinatie misdaad en strippers. Maar zelfs ik had met die combinatie iets beters kunnen schrijven.

Op IMDB zegt iemand er zeker van te zijn dat Dunst en Caan dit proberen te vergeten, ik mag hopen dat dat voor alle betrokken geldt.

avatar van Edie
Ik weet niet goed wat de makers hiermee bedoeld hadden... Als het allemaal echt serieus had moeten overkomen is dit totaal mislukt.

Verder erg voorspelbaar, doch vermakelijk... 1,5* voor Caan & Kirsten.

Ongeloofwaardig verhaal met veel toevalligheden, slap geacteerd en saai in beeld gebracht. Dunst bakt er niets van en Caan heeft zijn gouden jaren ver achter zich gelaten. Lutz Schaarwächter gaat alles behalve subtiel te werk en mist de nodige creativiteit. 1,5*

avatar van Santino Corleone
Ik vond hem zeker niet slecht, wel voorspelbaar natuurlijk maar toch een 3 waard.. Kirsten en Caan spelen goed verder..

avatar van soom
Erg brakke film. Zeer slecht bij elkaar geraapt zooitje. De regisseur lijkt te twijfelen tussen maffia en drama, en oke, de dramascenes zijn goed genoeg gebracht, maar verder is het niet veel soeps. 2*, net geen voldoende. Kirsten en Vincent overtuigen mij wel genoeg, James Caan red de film nog enigszins, maar daarmee is voor mij alles gezegd.