Detektive (1969)

West-Duitsland
Misdaad / Drama

geregisseerd door Rudolf Thome
met Marquard Bohm, Ulli Lommel en Uschi Obermaier

Andy Schubert en Sebastian West zijn twee detectives die rondhangen in München, waar ze met diverse mensen praten, drinken, muziek luisteren en dansen. Ze lossen hun eerste opdracht gemeenschappelijk op: ze moeten de jonge Annabella beschermen tegen een opdringerige minnaar, die met zijn geweer binnenvalt in het kantoor van het duo. Ook moeten ze de vriendin en de zoon van een oudere industrieel schaduwen, alleen zonder dat ze dit van elkaar weten. Hoewel hun vriendschap hier niet onder lijdt, is het voor de zaak niet goed.