Casa Ricordi (1954)

Alternatieve titels: House of Ricordi | Huis der Herinnering | La Maison du Souvenir

1 stem

Italië / Frankrijk
Drama / Muziek

geregisseerd door Carmine Gallone
met Roland Alexandre, Myriam Bru en Elisa Cegani

Tijdens de bezetting van Milaan door Napoleon, vindt een drukker een manier om rijk en beroemd te worden. Mijnheer Ricordi begint met oude muziekbladen van het bekende opera-huis La Scala. Weldra wordt hij even bekend als de kunstenaars zoals Rossini, Donizetti, Verdi en Puccini... Door meesterwerken van grote musici af te drukken heeft de familie Ricordi altijd de eer gehad om te mogen werken met de originele, handgeschreven, composities van enkele van de grootste Italiaanse maestros...

avatar van Mac Hammer Fan
Geschiedenis van de beroemde muziekuitgeversfirma Ricordi waarin anekdoten uit het leven van Verdi, Puccini, Rossini e.a. verweven zijn.
De kineast bracht de gegevens samen in een vlotte, smaakvolle prent, waarin een aantal knappe operafragmenten verwerkt werden.