Costa Azzurra (1959)

Alternatieve titels: Côte d'Azur | Le Miroir aux Alouettes | Wild Cats on the Beach

Italië / Frankrijk

geregisseerd door Vittorio Sala
met Alberto Sordi, Rita Gam en Antonio Cifariello

De Cote D'Azur, met zijn fascinerende zee en gouden rotsen is als een magneet die rijk, jong en oud, verliefde koppeltjes en alleenstaanden aantrekt om onvervulde dromen warm te maken. Deze film werpt een vluchtige maar gevoelige blik op een verscheidenheid van karakters in de voorbijgaande parade. Een jong koppel uit de provincie is het gebruikelijk leven van het platteland beu en gaat uit elkaar wanneer het meisje aan een wedstrijd "voor de mooiste benen" deelneemt, en tot verbazing van haar man wint. Verder is er is een knappe jonge dame die door een bejaarde miljonair wordt aangeklampt en die voor haar kleren en juwelen koopt, alles wat zij nog nooit heeft gehad, maar haar anders niet respectvol behandelt. We zien ook een echtpaar dat fruit verkoopt; de vrouw wil een filmster worden maar de regisseur verkiest haar echtgenoot. Sommigen zien hun dromen gerealiseerd, maar anderen ontwaken met een schok...

avatar van Darbie
Paar mooie dames in bikini en veel hitsige haantjes op strandvakantie.

Deze film is eigenlijk nergens leuk of boeiend.