ad

Geregisseerd door: Irwin Winkler

Met onder meer: Val Kilmer, Mira Sorvino en Kelly McGillis

Releasedatum: 15 januari 1999

Over At First Sight

"Science gave him sight. She gave him vision."

Wanneer de bijna overspannen Amy, tijdens een verblijf in een kuuroord, letterlijk in de handen van masseur Virgil valt, is dat het begin van een bijzondere, maar complexe relatie. Virgil ziet de wereld anders dan anderen, want hij is blind. Als hij op aandringen van Amy een experimentele operatie ondergaat, krijgt hij zijn gezichtsvermogen terug, maar als snel blijkt dat iedere gift gepaard gaat met een prijs en dat ze hun relatie en de wereld om hen heen letterlijk met andere ogen zullen moeten aanschouwen.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Betsy Ernst

Nancy Bender

avatar van Armin

Armin

Vond het wel een aardig filmpje met een redelijk verrassend einde. ***

avatar van Movie-lover

Movie-lover

Mooie film! Je moet wel van romantische film houden om hem te waarderen.

Linda

Fantastische film! De film heeft me van begin tot eind kunnen boeien en liet me de hele film door tranen wegpikken. Er word ook erg sterk geacteerd in de film, vooral Kilmer vond ik erg goed spelen. 4 sterren

avatar van as

as

De hoofdrolspelers zijn sterk, vooral kilmer.

Maar het is weer een opeenstapeling van cliches waar je kots misselijk van wordt.

Typishe hollydomse kost en daar baalde ik van.

avatar van NERD

NERD

1 van de weinige films waarin ik Kilmer goed te pruimen vind. (o.a. ook de film over de Doors).

3 sterren, net geen 3,5

Mooie vrouw die Mira Sorvino!

Linda

Komt deze film zaterdag nou wel of niet op tv? Er staat in de veronicagids een andere film aangegeven maar er staat wel een plaatje van deze film

In mijn gids staat de film At First Sight wel genoemd, voor 0:35 op Net5.

Maar... het is een andere film.

Linda

Ik had me er net zo op verheugd om de film weer eens te kunnen zien. Maargoed thanx kappie het is me nu duidelijk

avatar van Rujar

Rujar

He leuk Kelly McGillis!! Ga zeker kijken

avatar van Odie

Odie

Vreselijke draak van een film, slecht acteer werk van Kilmer die in begin als randdebiel rondloopt met eeuwige smile op zijn gezicht.

avatar van CAPIpsv

CAPIpsv

Geen supergoeie film, maar ook niet superslecht, dus een:

2,5#

Wel een goede acteerprestatie van Mira, die absoluut niet slecht is.

Val Kilmer ken ik wel van veel betere films.

avatar van dennislaport

dennislaport

Vond dit zeker een goede film. je moet wel van het genre houden.

zeker niet slecht

een 3.0 is ie dik waard

avatar van nummervlinder

nummervlinder

Ik vond het toch wel een mooie, ontroerende film.

avatar van JorritS

JorritS

Best een aardige film, met prima acteren van Sorvino en Kilmer, ik kende hem alleen nog maar uit Top Gun. En die 'eeuwige smile' waar Odie het over heeft, heeft natuurlijk wel een functie; het laat zien dat hij gelukkiger is op het moment dat hij blind is.

Voor de rest heeft de film een hoog woensdagavond-Rtl4-gehalte, heeft de nodige cliché's, en het eind is ietsje te fake-emo. Maar over het algemeen prima tussendoortje. 3*

avatar van predator

predator

Pffff, Kilmer was goed te doen in Top Gun en in Heat, maar voor de rest vind ik het niet een al te beste acteur (of kiest hij niet de meest gelukkige rollen??).

Een draakje van een film.

Ik vond het een hele leuke film, Goed verhaal en leuk geacteerd door Kilmer. Erg mooie film. Je moet er wel van houden want het is echt een romantische film, als je dat niets vindt ga je deze film ook niet leuk vinden.

avatar van ange21

ange21

mooie film :0

avatar van eltorro

eltorro

Goeie film, met ontzettend goeie acteerpresentaties van Val Kilmer.

Hij overtuigd echt in zijn rol

avatar van Mai*

Mai*

Tja, niet echt mijn ding. Vond het eigenlijk een beetje tegenvallen. Wel leuk idd voor een zondag middag ofzo maar verder nee.

avatar van moviemafketel

moviemafketel

• 19752 berichten

Gister gezien op BBC.

Vond hem eerlijk gezegd best te pruimen.

Het romantische irriteerde me niet, maar sleepte me ergens wel mee.

Verder het aspect van het kijken, maar niet zien vond ik een interessant gegeven. En het vrouwtje begin ik nu wat vaker tegen te komen in films en moet zeggen dat ze er erg goed uitziet. Helpt wel beter bij het inleven in het romantische lol.

Ik geef een 3,5.

avatar van Genner

Genner

Best wel een mooie film, een beetje langdradig naar het einde toe. Val Kilmer en Mira Sorvino spelen goed op elkaar in. Het verhaal is best wel realistisch - het gaat niet altijd even goed. Het gaat ook wat dieper in op de betekenis van de gebeurtenissen, bijvoorbeeld het feit dat Virgil (wat een vreselijke naam!) dan wel die operatie krijgt, maar nog steeds moeilijkheden heeft, dit keer met associaties en perspectief - hij is mentaal blind. Het einde had korter en bondiger gekunnen en soms was het net iets te voorspelbaar, maar over het algemeen zeker geen slechte/zoetsappige film.

avatar van wgm50

wgm50

Het drama maakte de film erg langdradig. Het thema is echter interessant genoeg om er een film over te maken. Hoe is het als je eerst blind bent en daarna kunt zien? Waar loop je tegenaan? Hoe reageer je op je omgeving? Hoe reageert de omgeving op jou? Daarin geeft de film wel een boeiende inkijk.

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Blinde mensen geven romantische films dat ietsje meer omdat ze geacht zijn meer op hun gevoel af te gaan. Het is tijdens een anti-stressmassage dat Amy ontroerd wordt door de handen van haar blinde masseur Virgil. Ja hoor ... De aanleiding kwam wat simpel over, wat volgde kreeg dan toch mijn aandacht. Het idee van hoe een blinde zou reageren indien hij terug kon zien wordt goed uitgewerkt. Hij is niet gewend aan licht, aan ruimtelijk denken, en weet niet hoe de vertrouwde wereld eruit ziet. Aan realisme ontbreekt het niet, ook omdat dit verhaal waar lijkt gebeurd te zijn. Het vervolg behoort tot de clichés van de romantische film en stelt de relatie op de proef, terwijl Virgils blindheid terugkeert .

At First Sight bleek uiteindelijk toch een betere romantische film dan ik aanvankelijk verwachtte, en soms werkt de chemie tussen Kilmer en Sorvino wel, zonder te ontroeren. Kilmer loopt zijn witte tanden bloot en Sorvino dartelt meestal zorgeloos en een tikkeltje naief voorbij. Vreemd genoeg was het de scène tussen Kilmer en Kelly McGillis die de tranen aan de oppervlakte bracht . Voor wie van heel lichte kost houdt.

scorsese

Aardige romantische zwijmelfilm waarin een drukke architecte verliefd wordt op een blinde masseur. De operatie waarbij de blinde man weer kan zien, maakt het mierzoete liefdesverhaal wel wat boeiender. Maar de film duurt echt te lang. De film ziet er verder goed uit en de acteurs doen het verder ook goed. Uiteraard is het geen straf om twee uur naar Mira Sorvino te kijken.

avatar van Fran

Fran

• 1953 berichten

Ik vond het eerlijk gezegd een beetje een aanfluiting hoor, deze film. Ik ging helemaal zitten op een superromantisch verhaal maar die romantiek vind ik behoorlijk tegenvallen. Ik vond het geheel nogal statisch tussen die twee. Ook werd het liefdesverhaal nou niet echt goed uitgewerkt. Ze ontmoeten elkaar en zijn zonder opbouw van het verhaal direct verliefd. Nergens een beetje opbouw van spanning. Ze kennen elkaar net en dan gaat hij al op aandringen van haar zichzelf laten opereren en trekt hij direct bij haar in. Het ging me allemaal wat te snel.

En daarnaast duurde de film ook veel en veel te lang. Zo bijzonder was het verhaal toch niet en zoveel gebeurde er toch niet om het zo lang te laten duren ? Het was voor mij in ieder geval een behoorlijk lange zit.

avatar van Decec

Decec

Een prachtig mooi romantische/dramafilm...

Uitstekend verhaal...

Wat een drama over een blind...

Uitstekend acteerwerk...

Bekende jonge acteur Val Kilmer speelt zeer goed...

Het is wel moeite waard...

(geen hd, geen breedbeeld, maar nog kleiner, wel

mooi opname in 1999)

avatar van Madeliefje

Madeliefje

Mooi man. Een beetje cliché, okee, maar als je daar even niet op let is het een prachtige film waar je kippenvel van krijgt. Kilmer en Sorvino doen het overtuigend en de manier van filmen past goed bij de sfeer. Aanrader.

Theunissen

Zeker geen hoogstaand Drama / Romantiek, maar wel eentje die zich lekker wegkeek. Het verhaal zat aardig in elkaar (helaas ook aardig wat clichés) en hetzelfde geldt voor de uitvoering, hoewel het in mijn ogen allemaal wel wat korter had gekund want het is regelmatig wat langdradig. De cast in de vorm van Val Kilmer (de hele film rondlopend met dezelfde bruine gewatteerde jas) en Mira Sorvino maken het waard om deze film helemaal uit te kijken. Het einde was trouwens ook wel aardig.

avatar van AnyaH

AnyaH

Waargebeurd verhaal, mooi plot, had zeker 15 min korter mogen zijn, maar was niet langdradig. Virgil was gelukkiger toen hij blind was, maar toch kan hij de korte periode van zien meenemen in zijn herinneringen. Boodschap van de film: als je verliefd wordt, laat die persoon dan in zijn/haar waarde en probeer deze niet te veranderen!