American Pastime (2007)

geregisseerd door Desmond Nakano
met Gary Cole, Masatoshi Nakamura en Sarah Drew

Verhaal over de dramatische impact die de Tweede Wereldoorlog had op het thuisfront toen Japans-Amerikaanse families ontworteld werden uit hun dagelijkse leven en geplaatst werden in interneringskampen, in het Westen van de Verenigde Staten, in het begin van de jaren '40. Geconfronteerd met een land dat hun loyaliteit betwijfelde, en moeite hebbend met hun nieuwe situatie, wenden ze zich tot honkbal als een manier om met hun toestand om te gaan en de kracht te vinden om voor zichzelf op te komen als een waar symbool van eer en trots.

Redelijk tot goede film die de aandacht goed weet vast te houden.

Super film. Zij waren mensen met eer. Zij hebben bewezen dat er geen verschil onder de mensen moeten maken. De jap-amerikanen waren de beste regiment van de Amerikaanse Soldaten. Zij hebben meer geleden en bewezen dan wie dan ook van de hele Amerkiaanse regimenten. Zij deden het voor eer. Eer mensen, eer die velen niet hebben

Het was een geweldige film echt heel moooi. Ik vond dat de japanners meer gedaan hadden dan amerkanen geweldig dus.

mooie film hoe sport en oorlog samen gaan een eer die knipbeurt. Een onvergetelijke film. Ere hen die tegoed komt.

avatar van pietpuk
Film kijkt lekker weg. Het hoge RTL4 gehalte maakt het geen superfilm.