Funny Farm (1988)

geregisseerd door George Roy Hill
met Chevy Chase, Madolyn Smith-Osborne en Kevin O'Morrison

Wanneer Andy en Elizabeth een boerderij in Vermont kopen, hebben ze geen voorstelling van de moeilijkheden die hen wacht. Andy heeft zijn baan als sportjournalist opgezegd, en is van plan de rust van het platteland te gaan gebruiken om een roman te schrijven. Vanaf het moment dat de verhuizers de weg kwijtraken met de huisraad is het gedaan met de rust. Van een maniakale postbode tot een lijk dat in de tuin begraven ligt raakt Andy afgeleid door het dorpje en haar vreemde bewoners. Zijn inspanningen om een roman te schrijven zijn een marteling, zeker wanneer Elizabeth zich ontpopt tot een succesvol kinderboekenschrijfster.

avatar van jester
Minder goed dan de regisseur zou doen vermoeden, maar ach, Chevy Chase is altijd wel vermakelijk.

Teleurstellende film, iets te traag. Had er meer van verwacht. Chevy Chase maakt toch wel wat goed, al is het weinig.

Op zich wel een vermakelijke film, maar de humor was een beetje jaren '80 ofzo. Ik kon er in ieder geval niet helemaal in komen. Wel lag ik compleet in een deuk tijdens de scène op de visserboot, waar één van de mannen een vishaak in zijn nek krijgt. Omdat de man nogal tegenspartelt, zal Andy hem wel even knock-out slaan. Natuurlijk lukt dat niet, waarop één van de andere mannen zegt: "You're not knocking him out, you're just beating the piss out of him!".

SireTrasher
Goede film ! Heb hier weer hartelijk om kunnen lachen

avatar van dutchtuga
Geinige Chevy Chase. Nergens hilarisch, maar vooral gortdroog op momenten, iets waar Chase altijd wel goed in is geweest. Heerlijke wegkijker.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Chevy Chase je moet er maar van houden, maar sinds de Vacation films kan deze acteur bijna niet meer stuk bij mij.
Zijn droge gezichtsuitdrukkingen en zijn komische manier van handelen heeft me meerdere keren hard op laten lachen, de scene dat hij bijvoorbeeld met een fles drank op zijn vrouw aan het wachten is nadat ze al de hele avond aan het typen is was geweldig. Do you know what time it is?! camera zoomt uit en je ziet opeens die hond naast hem in bed liggen, het klinkt misschien standaard en flauw maar de manier hoe Chevy het bracht was hilarisch en zorgde ervoor dat ik die scene wel 4x heb terug gespoeld..

Wat is Madolyn Smith-Osborne trouwens een prachtige vrouw zonder daarbij ook maar voor een moment arrogant of bitchy over te komen, ze vult Chevy perfect aan en ze is natuurlijk erg leuk om naar te mogen kijken.
Het zomerse sfeertje voor het grotendeels van de film is trouwens ook erg relaxed, jammer dat ze het laatste half uur een totaal andere richting op sloegen en ze opeens in hartje winter zaten.

Meer dan een uur lang had ik het idee dat deze film eens makkelijk een 4 ging halen( aangezien ik die de laatste tijd niet veel meer uitdeel.) Daarom ook dat het laatste half uur toch even een kleine zucht bij me teweeg bracht en ik dacht van, why?!
Funny Farm is zeer de moeite waard en voor mensen die Chevy kunnen waarderen zitten hier genoeg Laughing Out Loud momenten in en valt er genoeg te genieten.

Bijna een 4, maar als nog een hele dikke 3,5!

avatar van Alexander1900
Deze film is wat mij betreft de leukste film van Chevy Chase. Zelfs National Lampoon's series vind ik niet zo goed als deze. Dit is echt een vermakelijke film. Een minpunt is wel dat er wat drama in zit (voor de rest is het komedie).

avatar van hannes64
Voor mij ook, 1 van zijn besten maar National lampoon`s christmas vacation blijft voor mij nog steeds zijn allerbeste in zijn carriere.

Goeie film waarin een man en zijn vrouw naar het platteland verhuizen zodat hij daar een boek kan schrijven. Niet echt een verhaal, maar dat is zeker geen gemis hier. Om iedere scene val wel te lachen met een paar positieve uitschieters erbij. Chevy Chase is perfect op zijn plaats hier en Madolyn Smith-Osborne als zijn tegenspeelster mag ook niet ongenoemd blijven.