Honto Ni Atta Kowai Hanashi: Dai-Ni-Ya (1992)

Alternatieve titel: Scary True Stories: Night 2

Japan
Horror

geregisseerd door Norio Tsuruta
met Akane Aizawa en Daisuke Ban

Regisseur Tsuruta vervolgt zijn zoektocht naar de engste waargebeurde spookverhalen in Japan. In The Gymnasium In Summer zoeken enkele studenten uit wat er waar is van een hardnekkig spookverhaal dat de ronde doet in hun school. In House of the Restless Spirits verhuist een family, hun nieuwe huis blijkt echter nog andere bewoners te kennen. In The Hospital at Midnight komt een verpleegster te weten wat er met de geesten van gestorven patiënten gebeurt.

Deel 2 in de reeks.

Beetje nutteloos vervolg dit. Saaiere verhaaltjes, eigenlijk niks dat er bovenuit steekt of de aandacht vraagt.

Meest opvallende is nog het gebrek aan dramatische ontwikkeling. Elk filmpje is een opbouw naar het geestmoment, waarmee het daarna ook maar gewoon ophoudt en overschakelt naar het volgend filmpje.

Laatste filmpje was nog enigszins doenbaar (al ook eerder lachwekkend dan eng), de rest compleet niks.