Le Capitaine Fracasse (1961)

Alternatieve titels: El Capitán Fracassa | Capitan Fracassa | Captain Fracasse

Frankrijk / Spanje / Italië
Actie / Avontuur

geregisseerd door Pierre Gaspard-Huit
met Jean Marais, Geneviève Grad en Gérard Barray

De vermaarde zwaardvechter, Baron Sigognac alias "Capitan Fracassa", is verliefd op de actrice Isabelle. Hij volgt en verdedigt haar toneelgezelschap op een reis. De hertog van Vallombrosa, die niet in de smaak van Isabelle valt, ontvoert haar uit jaloezie. De aanwezigheid van een stel bandieten maakt het avontuur nog ingewikkelder, maar dankzij een mysterieuze ring herkent de hertog in Isabelle zijn dochter. Slaagt kapitein Fracassa er uiteindelijk in de ruzie met haar vader op te lossen, zodat hij met de actrice zal kunnen trouwen?