Il Cielo È Rosso (1950)

1 stem

Italië

geregisseerd door Claudio Gora
met Marina Berti, Jacques Sernas en Mischa Auer

Daniel loopt weg uit een kostschool en keert naar huis terug. Bij zijn aankomst verneemt hij dat zijn ouders in een recent bombardement zijn gestorven. Terwijl hij door de ruïnes wandelt, wordt hij benaderd door Tullio die hem onderdak in een verlaten huis aanbiedt. Daar wonen daar blijkbaar ook drie jonge meisjes: Carla, een achttienjarige prostituee, Julia, die zestien is en tuberculose heeft, en Mary, die een kindje heeft. Daniel weigert te gaan stelen met Tullio en verkiest Julia met de huishoudelijke taken te helpen.