Meng Gui Cha Guan (1987)

Alternatieve titels: The Haunted Cop Shop | The Haunted Cop Shop of Horrors | The Haunted Copshop | Meng Gui Chai Guan

Hongkong
Horror / Komedie

geregisseerd door Jeffrey Lau
met Jacky Cheung, Ricky Hui en Chan Ga-Chai

Tijdens het Chinees halloween krijgen de geesten de gelegenheid om te ontwaken. De kruimeldief Ming wordt vastgehouden in het cellenblok van een politiestation en roept per ongeluk een vampier op. Ming wordt gebeten en verandert ook in een vampier. In zijn poging uit het politiestation te ontsnappen wordt hij gepakt door de agenten King en Meng. Nadat het de agenten langzaam duidelijk is geworden wat er speelt, besluiten ze op jacht te gaan op de vampier.

Pover.

Lau's komische horror/vampieren films liggen me echt niet. Ook deze is niet al te best. Sowieso is het duo Cheung-Hui niet geweldig, maar qua humor valt er gewoon niet zoveel te beleven. Het is vooral een belachelijk vampierenfilm.

Qua horror is het ook niks. Erg fake, niet leuk. Dat zal dan wel zo moeten om het allemaal nog "komischer'" te maken, maar het wil gewoon niet echt grappig worden.

Visueel héél soms nog wel aardig, Hong Kong's blauwe nachten zijn nog steeds leuk om zien, dat zijn dat ook de schaarse hoogtepuntjes van deze film. Soundtrack is cheesy 80s synth-werk, meer moet daar denk ik niet over gezegd worden.

Lau heeft erg leuke films gemaakt, maar z'n vroege werkjes zijn soms lastig om door te komen. Bij momenten wel geinig gekakel, maar verder lijdt deze film aan bloedarmoede.