Blonde and Blonder (2008)

Canada

geregisseerd door Dean Hamilton
met Pamela Anderson, Denise Richards en Emmanuelle Vaugier

Twee prachtige blondines, Dee Twiddle en Dawn St. Dom, ontmoeten elkaar in de cockpit van een neerstortend vliegtuig. Geen van beiden weet hoe ze een vliegtuig moeten besturen, maar het lukt ze toch om het vliegtuig op de grond te krijgen. Vanaf dat moment zijn ze de beste vriendinnen. Samen besluiten ze om een auditie te doen voor een dansshow. Maar in plaats van een auditie stappen ze per ongeluk het huis binnen van een verklikker die tegen de maffia heeft getuigt, net nadat die is vermoord door een huurmoordenaar genaamd The Cat. Dee en Dawn worden hierdoor verwisseld met The Cat, en de lokale maffiabaas biedt hen veel geld om de hoofd van de Chinese maffia om te leggen.

ik vraag me af wie dit scenario in hemelsnaam kan bedenken

Klinkt behoorlijk lollig...

movielife
ongelooflijk flauw en belachelijk...AFRADER

avatar van Bram87
Dit is inderdaad een afrader. Heb deze film een tijd terug gekeken en kan me er eigenlijk al niet veel meer van herineren. (En dat is geen goed teken!). Heb net even snel de trailer bekeken en toen kwam het wel allemaal weer opdagen. Maar ik zal deze film in ieder geval geen 2e keer meer in m'n dvd speler duwen.

avatar van Friday the 13 th
Wel lollig, maar de domme blondjes grappen zijn vaak te doorzichtig. Wel hier en daar leuke vondsten, maar alles is op een kleuterniveau. Dat terzijde gelaten heb ik hem goed kunnen uitkijken, gewoon verstand op nul zetten.

Pamela deed het zeker niet slecht. Je moet ook denken dat die vrouw nooit een acteeropleiding heeft gehad. Behoorlijke getypecast, al denk ik wel dat er in Pamela een slimme vrouw schuil zit.

Er zijn er wel betere in zijn soort.

Allereerst wil ik even kwijt dat we deze film op school kijken (Nadat we de Matrix hebben gekeken en een diepgaande discussie over Plato hebben gevoerd wilden de dames ook een film voor dames kijken!)

Het is jammer dat de rest van de cast niet hun best doet, want Pamela en Denise zitten hier duidelijk op het top van hun kunnen! Ze hebben alles gegeven en dat is zeker te zien! Wat een kitfulm.
We hebben nu 20 minuten gekeken, omdat de ondertiteling het niet goed deed op de PC ism de beamer (Zelfs die schrokken van de kwaliteit!) en ik zie er nu al tegenop om de resterende 175 te zien. Als alle chickflicks zo zijn dan dank ik God op mijn blote knieën dat ik geen meisje ben.