Tada, Kimi wo Aishiteru (2006)

Alternatieve titel: Heavenly Forest

Japan
Drama / Romantiek

geregisseerd door Takehiko Shinjo
met Aoi Miyazaki, Hiroshi Tamaki en Meisa Kuroki

Tijdens de kerstdagen gaat Makoto naar New York, om te zoeken naar zijn vriendin Shizura. Hun eerste ontmoeting was tijdens de openingsceremonie van het nieuwe schooljaar, waar ze beiden schitterden door afwezigheid. Wat Makoto en Shizura gemeen hebben is dat ze beide een lichamelijke afwijking hebben en daardoor bang zijn om onder de mensen te komen. Gelukkig kunnen de twee het met elkaar wel goed vinden, en gaan vaak samen naar het "hemelse bos" om foto's te maken. Maar dan is Shizura op een dag met de noorderzon vertrokken.

avatar van Bacon
Toen ik een paar maanden geleden hoorde dat Aoi Miyazaki niet in Nana2 zou spelen, was ik teleurgesteld. Maar na het zien van Heavenly Forest ben ik eigenlijk wel blij dat ze niet voor Nana2 heeft gekozen, want anders had Heavenly Forest nooit zo mooi geweest als het nu is.

Aoi maakt de film weer echt tot een succes. Ze speelt een meisje die een bijzondere ziekte heeft; ze gaat namelijk dood als ze te snel oud wordt. Ze loopt er daarom ook bij als een klein jong meisje, terwijl ze eigenlijk al ouder is. Ook wil ze eigenlijk liever niet verliefd worden omdat ze dan sneller dood zal gaan...

Goeie film, ik twijfel tussen 3,5 en 4 sterren.

avatar van Observator
Mooie, liefdevolle film. Karakters worden goed neergezet en mooi geacteerd, al begon het naar mijn idee wat simplistisch. Shizura blijft een klein mysterie en dat houdt je vast in de film. Ook mooi de innerlijke strijd in Makoto te zien over Shizura en Miyuki (Meisa Kuroki, ook een genot om naar te kijken). Eerst een indivualist en het volgende moment moeten kiezen tussen 2 vrouwen die hij lief heeft.
De muziek, beelden, het plot, ontknoping; alles bij elkaar een geslaagde film. 4,0*

avatar van belchinees
Zo een lief meisje, die Shizura
Prachtige film, met toch wel de mooiste kus ooit gezien, vind ik.
Jammer dat het zo moest eindigen tussen hun. Goh, gewoon een prachtige film met veel herkenbare dingen erin. Mooi liedje op het einde, en heeft iemand die typfout in de credits gezien? Production Assisntat

avatar van rokkenjager
Gedurende de film met een ''aaaahhhhh'' gevoel zitten kijken. Het is allemaal erg schattig en lief in beeld gebracht. Shizuru is gewoon om te smullen. De karakters worden vrij redelijk tot goed neergezet. bij wijlen wel ietwat te veel overacting. Vooral mede door de hoofdpersoon. Cinematografie is een van de beste die ik laatst heb bezichtigd. De locaties zijn schitterend in beeld gebracht. uitstekende fotografie, werkelijk een lust voor het oog. Visueel ook best overtuigend. Paar indrukwekkende shots tussen Shizuru en Makoto. De scènes tussen de twee zijn aandoenlijk in beeld gebracht, met als hoogtepunt de mooiste scène van de film,'' de kus-scène '' Echter is het op een gegeven moment te veel van de goede. Muziek was dan wel iets minder. Ipv van lief en warm kwam het meer zoetsappig en sentimenteel over. Erg jammer, kon zo half puntje bovenop. voor nu 3,5*, kleine aanrader.

avatar van Knisper
danuz schreef:
maar vooral het meer ingetogen werk van Hiroshi Tamaki beviel me goed),[

Ingetogen kan je het toch moeilijk noemen. Tamaki's stijl van acteren heeft wat weg van de gezichtsuitdrukkingen en het acteerwerk dat je in stille films ziet. Op de een of andere manier werkt het wel redelijk.

Voor de rest een hele charmante film. Mooi geschoten (dat bos is echt heel hemels!!), fijne acteerwerk. Meisa Kuroki ziet er zowaar nog knapper uit dan Miyazaki (wat dan ook weer met de inhoud van de film te maken heeft, maar toch). Voor de rest gewoon heel warm en ontroerend.

Opvallend ook hoe Aoi Miyazaki er hier zo uitziet als een meisje, terwijl ze in films die ze eerder maakte al veel vrouwelijker oogde. Knappe prestatie wederom.

Dikke 3,5*

avatar van Tommeh
Knisper schreef:

Ik vond het op momenten nogal irritant. Net als het kinderachtige spel van Aoi Miyazaki, ook al was dat in dienst van het plot. Los daarvan is het natuurlijk wel een schattige verschijning.

Verder een prima filmpje, mierzoet inderdaad en een regelrechte tearjerker, maar door de mooie beelden, het vermakelijke verhaaltje en een aantal aangrijpende scenes (de kusscene is inderdaad erg mooi), kijkt het lekker weg.

avatar van Goldenskull
Als drama doet dit me niet veel, maar de film is erg grappig en lief enzo. Maar bovenal is de cinematografie gewoon erg goed, net als het leuke acteerwerk; met persoonlijke favoriet Aoi Miyazaki voorop. Ongelofelijk dat ze haar er gewoon zó jong uit kunnen laten zien.

De film blijft constant boeiend en vooral door de manier waarop het verhaal verteld wordt, viel ik niet over de aparte ontknoping. Mierzoet, maar toch erg goed. Het kan.

Lief!

Inderdaad een zoet en schattig filmpje, maar door de sterke rol van Miyazaki verzandt het nooit in vervelend sentiment. Prachtige locatie in het bos, ook leuk om even een stukje Amerika door de ogen van een Japanse regisseur te zien.

Soundtrack is bekend terrein en Miyazaki's medespelers zijn niet enorm sterk, maar er hangt een lekker warm en luchtig sfeertje dat makkelijk overeind blijft, zelfs tijdens het wat dramatischere laatste deel.

Leuk, mooi en lief filmpje. Geen groots meesterwerk, maar wel een geweldig schattig tussendoortje.

4.0* en een uitgebreide review

avatar van wibro
Alleraardigst filmpje die het voor mij behalve van het mooie verhaaltje vooral moet hebben van het spel van de zeer aantrekkelijk ogende en vooral sympathieke Japanse jongedames. De eerste 1½ uur had ik gedacht te doen te hebben met een romantische feel-good movie. Het laatste half uur maakte daar enigszins een eind aan, hoewel het ook weer niet te dramatisch werd. De score vond ik eigenlijk het enigste minpunt van deze zoveelste mooie Japanse film die ik de laatste jaren heb mogen aanschouwen.

Ik hou van romantiek en ik hou van drama, maar deze film doet het niet voor mij. Dat komt vooral omdat de film erg traag en af en toe zelfs saai is. Bovendien is de afloop van het verhaal redelijk voorspelbaar, vanaf het moment dat Shizuru vertelt over haar moeder en jongere broertje in combinatie met de genre-aanduiding drama. Het pruilerige geschmier van de doorgaans lieftallige Aoi Miyazaki doet er ook geen goed aan. Al met al had ik hier veel meer van verwacht.