• 8.223.633 stemmen

Genre: Horror

Geregisseerd door: Corbin Bernsen

Met onder meer: Bill Moseley, David Moscow en Patricia Tallman

Over Dead Air

"All America's worst fears. Realized. At once."

Een groep mensen die werkt bij een radiostation komt er achter dat een groot aantal zombies op het punt staan te ontsnappen als een explosie zal uitbreken. Via hun radiostation proberen ze de inwoners van Los Angeles, waar het zal gaan afspelen, te waarschuwen.

avatar van Yvo1983

Yvo1983

Weer zo'n bekrompen zombie film, me dunkt!!

Chainsaw

Door de naam Moseley heeft deze film mijn interesse absoluut weten te wekken. Zie hem altijd erg graag spelen en ben ook benieuwd hoe hij het hier vanaf brengt. Het lijkt me overigens ook wel weer eens leuk om onze goede ouwe tandarts Bernsen weer aan het werk te zien. En ben ook benieuwd hoe hij het als regisseur doet.

Hier nog een drietal leuke behind-the-scene foto's op Deadcentral.

Chainsaw

Officiële site inclusief trailer.

Chainsaw

Aardige feature met interviews en beelden achter de schermen.

avatar van Edie

Edie

Ook ik ben wel benieuwd, alleen al om Corbin Bernsen z'n regie eens te mogen zien Eindelijk maakt ie nu zijn eigen films.

Don_Mat

En die voorkant alleen al. Jeetje, wat slecht!

avatar van FullMoon

FullMoon

Don_Mat schreef:

En die voorkant alleen al. Jeetje, wat slecht!

Don't judge a book by its cover

avatar van Pepski

Pepski

Zucht... Alweer (van de week Zombieland gezien) rennende zombies? Wat is er mis met de oude, vertrouwde, slenterende zombies? Ik heb de film nog niet gezien, maar klinkt als de zolveelste productie van hedendaagse horror: explosies, half blote vrouwen, veel vaart dat niks met de film te maken heeft, knallen, mislukte one-liners, wiet en bongs, bad guy/verantwoordelijke extra gruwelijk aan zn eind en 2 amerikaanse tieners die in hun ondergoed sex hebben (behalve de blote tieten van de vrouwelijke) voor ze vermoord/opgegeten worden.

avatar van FullMoon

FullMoon

Niet echt geslaagd in mijn ogen. Geen origineel verhaal en het heeft me niet zo geboeid.

avatar van ken1976

ken1976

Deze film met volle verwachting gisteravond gekeken en ik kwam thuis van een koude douche!!!

Ik had het idee dat ik naar een serie aan het kijken was, dit kwam mede door het camerawerk en de cast.

Het verhaal bouwt rustig op, maar naar mijn mening te rustig.. want er zaten in het begin behoorlijke zoutloze stukken bij....

Mijn klomp brak echt toen ik de zombies zag...noemen ze dit dan een horror film....... maar goed oordeel zelf zou ik zeggen

Voor mij 1 ster omdat deze film echt buiten mijn verwachtingen scoort, spanningsloos, slechte hoofdrolspeler...kortom een afrader voor dit genre!

avatar van Zandadder

Zandadder

Ik dacht verfilming van het geniale boek, maar helaas...

avatar van 606

De zombie's waren helemaal niet eng.

Verhaal was redelijk maar het werkte allemaal niet

2 sterren

avatar van Noodless

Noodless

Mwah, ik heb me best vermaakt met deze zombiefilm.

De opbouw van het verhaal was goed en de zombies waren voor mij zombies. Echt eng is het wel niet, maar wel voldoende spannend.

tja, ik ga dan blijkbaar een goede score geven aan deze film

7/10

avatar van Alester

Alester

Deze film is leuk voor een keertje als je niks te doen hebt en ook niet al te veel aan je hoofd wilt hebben, maar deze film blijft zeker niet beklijven. Daarvoor is het verhaal te mager. De film is niet eng, heeft weliswaar enkele spannende (+/-) momenten, maar de kijker zal geen enkel moment het op het puntje van zijn stoel zitten.

'Zombie-uitbraak door terroristische moslims' ... dadelijk gaat die geblondeerde ook nog beweren dat deze film in principe een waarschuwing is en iedereen die deze film ongeloofwaardig vindt is knettergek...

avatar van MerLiNiuM

MerLiNiuM

Is een hele tijd voor mij geleden dat ik deze film heb gezien maar zooo slecht was de film ook weer niet zo als sommige zeggen.

voor een keer te kijken als zombie fanaat kan geen kwaad maar verwacht er niet te veel van.

Verhaal is wel oke maar wordt op het einde een beetje ingewikkeld hoe en wat het veroorzaakt misschien als het budget wat groter was geweest een beter einde aan was gekomen met hier en daar wat uitgevreten zombies.

2.5* voor een leuk verhaal

avatar van Filmkonyn

Filmkonyn

raar filmpje, zombies zijn slecht uitgewerkt, acteernivo was bedroevend slecht, de "taliban strijder" was total overbodig in het verhaal. Het is óf de zombies als hoofdpersonage, óf de taliban knuppel... dit werkte gewoon niet. . Die gast op de motor en de scene op de trap waarbij ze gewoon staan te wachten tot er verder iets gaat gebeuren... Als ik op een motor zit en m'n pad is geblokt, dan scheur ik snel weg. Nee hoor, meneer gaat eerst rustig wachten want hij hoort een hoop mensen rennen (rara, wat zou dat zijn...), dan komen ze eindelijk tevoorschijn en meneer blijft gewoon leuk wachten tot het laatste moment... Toen hij in de garage zat te kloten hoopte ik echt dat ie binnen een minuut dood zou gaan, vreselijk irritant.

Uiteraard weer het standaard einde... deel 2 is totaal overbodig.

1,5* voor... uhmm.. tja, wat eigenlijk... doe maar het 1e half uur....

Edit: 1,5* voor Vernin en de Paranoia

avatar van Boeikens

Boeikens

Middelmatige mix van Dead Set, 28 days later en Diary of the Dead maar dan zonder de gore.

Matig sfeervol en weinig spannend maar toch ergens onderhoudend. Met wat meer gore was het, voor mij, een pak beter geweest.

avatar van Leno

Leno

Ondanks dat er niet zo veel gebeurt en er weinig gore is, is dit toch een redelijk vermakelijke film. Het uitgangspunt werkt redelijk, al zijn de zombies niet echt afschrikwekkend. Meer dan redelijk is het overigens niet, maar als je toch niets te doen hebt verder..

avatar van Vascago

Vascago

De film begint vrij zwak met een vervelende Moseley, maar wordt steeds beter. Het wordt allemaal vermakelijk gebracht , en bij vlagen is het zelfs een beetje spannend. Ondanks het gebrek aan gore en spanning heb ik me niet verveeld. Moseley wordt ook minder vervelend naarmate de film vordert.

Kleine 3.5*

avatar van lars-pixar

lars-pixar

De film maakte een slechte start en was dan ook het eerste half uur vrij saai.

Gelukkig wist het verhaal een beetje op gang te komen waardoor het allemaal wat interessanter over kwam, het interessante zit hem namelijk in het radiostation waar de film zich bijna anderhalf uur in afspeelt. In dit radiostation volgen we de ontwikkelingen die zich toe nemen in de stad, je krijgt dan ook weinig zombies te zien, maar toch wist dit verhaal mij te vermaken en vond ik soms zelfs even spannend. Er wordt trouwens in de film ook niet gesproken over zombies, de mensen waren hier nog niet bekend mee en hebben het dan ook over een virus.

Dead Air wordt vrij origineel gebracht en was het ondanks de trage start toch een leuke film!