Vampira (1974)

Verenigd Koninkrijk
Komedie / Horror

geregisseerd door Clive Donner
met David Niven, Teresa Graves en Peter Bayliss

Dracula, die te oud is geworden om nog op pad te gaan voor vers bloed, besluit om voortaan een bezichtigingtoer naar zijn kasteel te leiden om zo toch zijn slachtoffers te kunnen krijgen. Hij hoopt om zijn dode geliefde te laten herrijzen wanneer hij de juiste vrouw (met het perfecte bloed type) vindt. Gelukkig huurt Playboy het kasteel om daar met een groep rondborstige Playboy bunnies een fotoshoot te houden.

Tagline:If You Liked "Young Frankenstein" You'll Love "Old Dracula!"

avatar van Mac Hammer Fan
Een inspiratieloze parodie op het klassieke thema van het vampirisme waarin Davin Niven een zeer onwaarschijnlijke Graaf Dracula portretteert. We staan hier mijlen ver verwijderd van de goede films in dit genre zoals "Fearless Vampire Killers".

avatar van thunderball
Deze gisteren bekeken, opgenomen van het MGM Moviechannel.

Typisch Britse comedy uit de jaren '70, incl. oudbollige humor.
Regisseur Donner weet met dit script niet te kiezen tussen een onvervalste comedy en thriller. Beiden blijken bij deze film niet al te best te werken.
Alleen Niven weet met zijn bekende Britse klasse en waardigheid het niveau nog wat op te krikken.

Alleen voor mensen die werkelijk niks beters te doen te hebben.
Mijn excuus: ik zit al een paar dagen met een zeer been thuis.

Een vier, ofwel 2 sterren.