Ci Qing (2007)

Alternatieve titel: Spider Lilies

Taiwan

geregisseerd door Zero Chou
met Rainie Yang, Isabella Leong en John Shen

Jade, een webcam meisje, bezoekt een tattooshop waar ze Takeko ontmoet, een jonge vrouw die ze nog uit haar jeugd kent. Ze ziet een afbeelding van een tattoo met spinnenlelies aan de muur hangen en wil die op haar lichaam. Takeko, die haar niet herkent, weigert dit om duistere redenen. Jade geeft niet op en bezoekt de shop vaker, terwijl Takeko op haar beurt 's avonds inlogt op Jade's erotische website.

Mooi.

Heb het hier al eerder gezegd, maar de kracht van cinema is waardering opwekken voor zaken die normaal niet echt tot je belevingswereld behoren.

Ik vind tattoos nogal ordinair, maar de mooie, mythische, poëtische manier waarop ze in deze film naar voren komen vond ik erg mooi. Ze vormen de basis voor een liefdesdrama tussen twee verschillende werelden.

Vaak erg mooie shots en prachtig kleurgebruik, al is dat een herhaling van commentaar bij wel meer recentere HK films. Zeer stijlvol in beeld gebracht allemaal, hou ik wel van.

Contrasteert ook wel aardig met het hippe wereldje waarin Takeko's tegenspeler zich beweegt. Uiteindelijk is het een mooi drama die op de juiste momenten de juiste snaren weet te raken, en doorheen alle sentiment stijlvol blijft.

avatar van Wadjoe
Ben benieuwd, binnenkort maar even een zoekactie beginnen naar deze film. Ik kijk vooral uit naar Rainie Yang in de film, ben benieuwd.

avatar van Wadjoe
Het is naar mijn mening hier niet gelukt om een sterk en meeslepend verhaal neer te zetten. Er zijn teveel personages die geen (duidelijke) toevoeging hebben. Er gebeurt van alles, maar heeft totaal geen samenhang en laat je met vragen achter. Dit is iets wat ik vaak jammer vind, als een film je met vragen achterlaat.

Daarnaast vond ik de personages ook niet erg interessant, met uitzondering van Jade (Rainie Yang). Waar ik ook over struikelde was het gebruik van special effects in deze film. Het waren er weinig, maar hadden totaal geen toevoeging of betekenis. Erg spectaculair waren ze ook niet.

Over de mooie shots en kleurgebruik ben ik wel te spreken.

avatar van *Nientjah*
Prachtige film. Mooi verhaal en mooie beelden, de actrices kwamen heel geloofwaardig over. Voor mij (juist wel) meeslepende film.

4,5 sterren.

avatar van niethie
Vond hem ook bijzonder sterk! Kwa verhaal is het dan misschien niet altijd even boeiend, maar dat heeft me verder geen moment gestoord aangezien de film nog genoeg positiefs te bieden heeft. Neem alleen al de interessante personages, en dan vooral Jade (wat een memorabele rol!) Maar ook kwa sfeer, stijl en muziek was het erg geslaagd. Verder vond ook ik het (vooral tegen het einde aan) behoorlijk meeslepend.

4 sterren

avatar van belchinees
Is er ergens op deze aardkloot een Regio 2-versie van dit filmpje te vinden?

De film gaat over pijnlijke en liefdevolle herinneringen en hoe die het verlangen naar een lesbische relatie in de weg staan. Opmerkelijk optreden van de beide hoofdrolspeelsters, maar de film had gezien het onderwerp best wat pittiger mogen zijn. Takeko’s zwakbegaafde broer en haar vaste tatoeageklant Adong heb ik als storende elementen in het overigens mooie verhaal ervaren.