Heaven and Earth Magic (1962)

Alternatieve titel: Number 12, the Magic Feature

Animatie

geregisseerd door Harry Smith

De kijker wordt geconfronteerd met grafische en associatieve verbanden tussen de op het doek door elkaar heen dansende objecten en vormen. Smith probeert de processen van het logische en expliciet lineaire denken te omzeilen om door te dringen tot de wereld van het onderbewuste, automatische en symbolische.

avatar van Gizzmann
Lijkt me ongelofelijk interessant!

1 vd meest zinloze, belachelijke experimentele fims, er is helemaal niets aan, het was boeiender geweest als ik ondertussen een douche had genomen

avatar van Gizzmann
Je hebt er een 4,5 voor gegeven

avatar van pascal83
Las dat Flying Lotus hier een live score voor heeft gemaakt voor het Ann Arbor Film Festival. Ik ben nieuwsgierig geworden.

mja Gizzman, je hebt blijkbaar gelijk :S
maar ik ben vergeten waarom
misschien kijk ik het binnenkort nog een keer en geef het opnieuw een beoordeling

avatar van Dopke
De film is te zien op youtube.

Beviel me goed. Er zijn een paar korte filmpjes op youtube met een paar scenes van de film. Als je deze opzoek, dan weet je precies wat je kunt verwachten.

avatar van Poisonthewell
Best wel een amusant werkje, beetje Terry Gilliam avant-la-lettre

avatar van John Milton
DonLeone schreef:
mja Gizzman, je hebt blijkbaar gelijk :S
maar ik ben vergeten waarom

die beviel blijkbaar? aangezien je opgehoogd heb naar 5 sterren

ik kon er niet zoveel mee als ik hoopte, het intrigeert wel, maar blijft voor mij te abstract en gaat te lang door. De invloed op Gilliam lijkt wel overduidelijk.