The Last Word (2008)

Drama / Romantiek

geregisseerd door Geoffrey Haley
met Wes Bentley, Winona Ryder en Ray Romano

Een introverte schrijver verdient zijn geld door zelfmoordbriefjes te schrijven voor zijn klanten, die op het punt staan zelfmoord te plegen, maar niet de gave hebben om geschikte afscheidswoorden te vinden. Zijn leven komt op z'n kop te staan wanneer hij verliefd wordt op de zus van één van zijn pas overleden cliënten.

Klinkt lollig.

avatar van WillemC
Volgens IMDb is deze uit 2008 en is het een drama

Eindelijk weer een goede rol van Winona Ryder in dit aardige drama.

avatar van RickZ
@gotti: niks lolligs aan deze film! Beetje vreemd commentaar waaruit blijkt dat je nog niets van deze film hebt gezien of gelezen.

(Romantisch) drama over schrijver van afscheidsredes bij zelfmoord. Het verhaal start wat onduidelijk, en krijgt halverwege een romantische karakter. Het blijft steeds onderhoudend en leuk om naar te kijken. Einde is orgineel genoeg. Kortom, een film die je gerust kan kijken.

Aardig drama, het tempo van de film ligt wel erg laag maar dat was voor mij niet storend. Ik vond Ray Romano erg prettig in deze film, de rest van de cast was ook prima. Aardige film voor de zondagmiddag.

avatar van Mythos
Duurde even voor ik er helemaal in zat, en toen was het ook snel afgelopen.
Vond het wat eentonig.

avatar van Pazmaster
Beetje saai drama. Het gegeven op zich is wel interessant maar ik vind het allemaal niet zo goed uitgewerkt. En ik vond de stem van Ray Romano ook irritant klinken. Ik ken hem eigenlijk alleen uit "everybody loves Raymond" en daar klinkt ie toch anders. Maar goed, de film. Niet goed niet slecht. 2,5 ster

Met een beter geschreven script waren alle ingredienten aanwezig geweest voor een interessante zwarte komedie. Het begin is veelbelovend, de sfeer vreemd en intrigerend, de dialogen grappig en de interessante karakters worden gespeeld door een sterke cast. Helaas dat het verhaal verzandt in een clichématig melodrama.

avatar van Zeriel
Kon me totaal niet boeien deze film, en ben dan ook afgehaakt na een half uur.

Het heeft meer iets weg van een aflevering van Six feet under, qua sfeer en onderwerp. Alleen is een willekeurige aflevering daarvan, vele malen beter dan deze film.
Oefenmateriaal van een beginnend regiseur.

Matige film over een man die er zijn werk van heeft gemaakt om zelfmoordbrieven voor anderen te schrijven. Een enigszins bijzonder uitgangspunt dat een wat tegenvallende romantische film oplevert. Wat aan de saaie kant en ook is het niet echt duidelijk wat de twee hoofdpersonages aanvankelijk in elkaar zien. Winona Ryder maakt het nog wel de moeite waard.