Passport to Shame (1958)

Verenigd Koninkrijk
Drama / Thriller

geregisseerd door Alvin Rakoff
met Diana Dors, Herbert Lom en Eddie Constantine

Johnny is een recht door zee taxi chaffeur. Als hij zijn nieuwe taxi bij een ongeluk flink beschadigt, heeft hij een enorme lening nodig om dat te repareren. Hij besluit om in te gaan op het verzoek van de naïve Franse Malou, om met haar een schijnhuwelijk aan te gaan, zodat hij de reparatie kan betalen. Zoals geplant gaan de twee na het huwelijk uit elkaar, niet wetende dat dit allemaal door Nick, het brein achter een grootschalige prostitutie bende, in scene is gezet. Nick heeft grote plannen voor Malou, maar kan Johnny haar hieruit redden?