Villa Paranoia (2004)

1 stem

Denemarken

geregisseerd door Erik Clausen
met Erik Clausen, Sonja Richter en Frits Helmuth

Jørgen is een oude, verbitterde man die ernstig ziek is. Hij kan zich niet meer bewegen en maakt het leven voor zijn verzorger en zijn zoon Walentin erg lastig. Walentin is eigenaar van een kippenboerderij en is op zoek naar de liefde van zijn leven. De aan lager wal geraakte actrice Anna probeert de familieleden dichter bij elkaar te brengen.

Deze film was verbazingwekkend genoeg nog niet te vinden op MovieMeter. De film is zeer de moeite waard om te zien, daarom heb ik hem direct toegevoegd.

Wederom een prachtige Scandinavische film, die een beetje doet denken aan Amélie. Geweldig acteerwerk van Sonja Richter. Regisseur Erik Clausen speelt tevens een belangrijke rol in het verhaal en doet dit niet onverdienstelijk. Mede dankzij het verrassende script won deze film al een flink aantal filmprijzen.

(De film is gratis te bekijken via Jaman.com)