Mais Ne Nous Délivrez Pas du Mal (1971)

Alternatieve titel: Don't Deliver Us from Evil

Frankrijk
Drama / Horror

geregisseerd door Joël Séria
met Jeanne Goupil, Catherine Wagener en Bernard Dhéran

Anne en Lore zijn tieners, buren en beste vriendinnen, hebben op een internaat een gelofte aan zonde gedaan om Satan te dienen. Anne houdt een geheime agenda bij, de meisjes lezen samen een verdorven roman, krijgen met een klasgenoot problemen, bespioneren de zusters, leggen hun hosties van de communie opzij en maken een pact van toewijding. De zomervakantie begint. De ouders van Anne laten haar twee maanden alleen op het kasteel en zijn zich niet bewust van het kwaad dat beide meisjes zullen uitrichten.

avatar van TinkerTex
Lang niet zo naargeestig als ik had gedacht. Natuurlijk geven de erg jong ogende dames die uit de kleren gaan de kijker een nogal onaangenaam gevoel. Dat terugkerende riedeltje maakt het onbehaaglijke sfeertje compleet. Het latere Heavenly Creatures van Peter Jackson uit 1994 vind ik pakkender. Mais ne nous délivrez pas du mal weet me niet overal te grijpen. Het einde is daarentegen erg gedenkwaardig en maakt de film toch nog ruim voldoende.

avatar van rep_robert
Sfeervol printje met inderdaad een stel meisjes dat weet te overtuigen, maar over de gehele linie een beetje saai en inderdaad dromerig overkomt. Her en der wat scenes die je even de wenkbrauwen doen fronsen, maar ik had eigenlijk meer verwacht.