Je Crois Que Je L'Aime (2007)

Alternatieve titel: Could This Be Love?

Frankrijk
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Pierre Jolivet
met Vincent Lindon, Sandrine Bonnaire en François Berléand

Lucas, een rijke, gescheiden industrieel van 43 jaar, voelt zich onweerstaanbaar aangetrokken tot Elsa, een 38-jarige, gereputeerde pottenbakster bij wie hij een fresco bestelt om de hal van zijn bedrijf wat op te fleuren. Doordat hij ontgoocheld is in een recente relatie schakelt hij een privédetective in om te achterhalen hoe het komt dat zo'n beeldschone vrouw nog steeds single is. Maar o wee als Elsa ontdekt hoe de vork in de steel zit...

Romantische komedie à la française, grappiger en grappiger naarmate hij vordert, met vlotte dialogen en steunend toch op het talent van Sandrine Bonnaire en Vincent Lindon, geknipt voor dergelijke charmante, sympathieke rollen.