Snowbound (2001)

Canada / Verenigde Staten
Mystery / Thriller

geregisseerd door Ruben Preuss
met Erika Eleniak, Monika Schnarre en Peter Dobson

Barbara (Erika Eleniak) en Liz (Monika Schnarre) vluchten de bergen in na een aanslag op Liz's leven. Ze worden achtervolgd door de gewelddadige crimineel Dale, de ex-man van Liz die nog een rekening met haar heeft te vereffenen. Hun situatie wordt bij aankomst in de bergen nog dreigender als ze door een sneeuwstorm ingesloten komen te zitten. De eerste gruwelijke aanslag op het leven van Liz is mislukt, maar de twee vriendinnen zitten nu in doodsangst en spanning te wachten op een tweede poging. Zal zijn volgende aanval dodelijk zijn?

avatar van moviemafketel
Een B-film waar je al na 10 minuten weet wie je kan vertrouwen en wie niet.
Toch blijf je kijken voor de 2 mooie dames en dan vooral voor Eleniak. Bleef helaas erg braaf, dus voor het bloot hoef je niet te gaan kijken. Wel mooie plaatjes van de besneeuwde omgeving.
Een krankzinnig slecht einde met de slechterik die iemand in nood vertrouwt en een auto in kruipt waar hij net zelf benzine in heeft gegoten. Ook Barbara die het geld opstrijkt zonder een handtekening te hoeven zetten is absurd. Al bij al wel leuk om even mee te pakken. 2 sterren.