ad

Geregisseerd door: Julie Delpy

Met onder meer: Julie Delpy, Adam Goldberg en Albert Delpy

Releasedatum: 9 februari 2007

Over 2 Days in Paris

"He knew Paris was for lovers, he just didn't think they were all hers."

De Franse fotografe Marion en de Amerikaanse interieurdesigner Jack wonen in New York en besluiten om hun relatie nieuw leven in te blazen door op vakantie te gaan naar Europa. De trip naar Venetië pakte niet zo goed uit, dus nu is alle hoop gevestigd op Parijs. Maar door Marions ouders (die geen woord Engels verstaan) en Jacks obsessie elk beroemd Parijse grafsteen te fotograferen lijkt het ook hier in de soep te lopen.

imageimage

avatar van Malick

Malick

DankUwel, nu heb ik tenminste een sprankje van hoop voor die twee films.

avatar van Apster

Apster

ralfsjam schreef:

deze film liet in mijn ogen mooi het verschil tussen het passievolle Frankrijk en het kortzichtige en bekrompen USA zien.

3.5

Ik vond de Fransen in de film juist erg onbeschoft, vooral de taxichauffeurs. En ze hadden ook zo hun vooroordelen over buitenlanders. Goldberg kwam bij nou ook niet over als bekrompen Amerikaan. Voor de rest vond ik het een lekker luchtig filmpje, met vlotte dialogen en een paar aardige grappen.

avatar van kanjertje

kanjertje

Grappig maar chaotisch.

Speciale humor waarvan je moet houden

Vond hem middelmatig dus 2,5

avatar van mos18

mos18

is het leuk om met je vriendin te kijken

avatar van DaanRiver

DaanRiver

Grappige film, vooral het stuk in de metro vond ik erg grappig, voor de rest een vage en weirde film.

Dwaalman

Ik vond het een erg leuke film. Duidelijk sterk beïnvloed door Woody Allen, maar goed, dat mag de pret niet drukken. 't Gaf een aardig beeld van de manier waarop mensen die al een tijdje een relatie hebben met elkaar omgaan -of kunnen omgaan, in ieder geval- en dat kun je van weinig doorsnee Hollywoodfilms zeggen. Daarbij vond ik de dialogen vaak leuk, en de situaties herkenbaar dan wel geestig. Je kunt je afvragen of deze mensen nu echt een relatie met elkaar zouden moeten hebben, maar goed, dat laat de film aan de kijker over. Aangename verrassing. En inderdaad, de scène in de metro was erg grappig!

avatar van seth gecko

seth gecko

er zijn momenten waarin de film, natuurlijk mede door Delpy, aanvoelt als een doorslag van before sunrise en sunset, andere waarin je een Woody Allen gevoel krijgt. bovenal is de film echter een ontwapenend charmante praatkomedie die op de juiste momenten herkenbaar en emotioneel is, en op anderen weer heerlijk hilarisch.

3.5

avatar van Eric Roberts

Eric Roberts

Net 1½ uur van mijn tijd zitten verdoen met deze film.

Niks comedy, niks romantiek, wel een hoop geleuter en drama maar dan meer van dramatisch!

Zonde van mijn tijd!

avatar van svendex

svendex

niet bijzonder. af en toe een beetje rommelig

avatar van zzzozzzo

zzzozzzo

cafe1900 schreef:

Ik was bezig met de boekhouding, maar volgens de woorden van mijn vrouw die aan het kijken was het volgende: het is maar 'n kutfilm.

De boekhouding doen is een genot vergeleken met het ondergaan van deze treurnis.

avatar van maxcomthrilla

maxcomthrilla

Blijft leuk om te zien hoe Delpy en Goldberg zich al kibbelend door Parijs begeven, waarbij er steeds meer lijken uit de kast komen rollen. Iets teveel dialoog soms, maar anderzijds draagt dit mooi bij aan een chaotische film, die de gemoestoestand van zijn personages gepast illustreerd. 4* blijven staan.

avatar van missl

missl

Ik krijg hier Woody Allen ideeen bij en dat vind ik geen leuke films.

avatar van Arnie

Arnie

Een mix van Allen, Linklater en Godard, en dat pakt goed uit. Ontwapenende en interessante dialogen, nergens over the top, mooi sfeertje en schitterende personages: een heerlijk filmpje.

Toch wel een interessant mens, Julie Delpy. Uit alle films die ik met/van haar zag spreekt een kosmopolitisch sfeertje, niet een daarvan slecht tot nog toe. Het lijkt ook of ze zich zoveel mogelijk wil uitdagen door diverse zichzelf in diverse rollen te casten.

avatar van Fran

Fran

• 1953 berichten

Het verhaal in deze film gaat helemaal nergens over. Stelletje is op vakantie, gaat op familiebezoek, hij wordt jaloers op exen van haar, stelletje krijgt ruzie, stelletje praat het uit en alles komt weer goed. Meer gebeurt er gewoon niet.

Toch is deze film heel vermakelijk om naar te kijken en ik heb me ook echt geen moment verveeld. De chemie tussen Marion en Jack was heel erg natuurlijk en gemoedelijk. De manier van filmen was ook heel realistisch dus het leek net of je er zelf bij was.

De dialogen tussen de twee waren ook heel natuurlijk en realistisch. Niet geromantiseerd of interessanter gemaakt, gewoon zoals het er af en toe aan toe gaat tussen een stelletje. Deze film geeft je ook een leuk kijkje in het dagelijks leven in Frankrijk.

avatar van Zinema

Zinema (crew films)

Onderhoudende romcom.

En dat ligt met name aan het gegeven dat je toch graag wilt weten waar het geheel naar toe gaat. Dat is meestal niet zo'n goed gegeven als dat de voornaamste reden is om te blijven kijken, en zo ook hier.

E.e.a. doet sterk denken aan Woody Allen maar dat niveau wordt niet goed vastgehouden. Het ene moment zijn de dialogen sterk en grappig, een ander moment zijn de momenten voorspelbaar en/of zwak te noemen. Ook het abrupte en ietwat te zoete einde helpen niet mee aan het geheel.

Redelijk.

avatar van Aapje81

Aapje81

• 1903 berichten

Hele aardige film waarvan vooral de eerste drie kwartier de moeite waard waren. Daarna ontstaat sterk het gevoel dat je het allemaal wel gezien hebt. De cast is prima, de dialogen alleraardigst maar het geheel is hier en daar wat rommelig.

Leuk tussendoortje.

93.9

Ontzettend heel erge film.

Probeert een beetje Europees te zijn, maar daarnaast dubbel doordrengt van Hollywood style.

Wat voel ik een anti-pathie voor die acteurs.

Zelde zoveel nep bij elkaar gezien.

avatar van hheleen

hheleen

Grote tegenvaller. Het eerste half uur leek het echt een super film te worden. Geweldig qua filmtechnieken en opbouw. Grappige beelden tussendoor. Leuke humor, de franse familie wordt ook erg grappig neergezet. Leuke muziek.

Maar... na een half uur weet je het ook wel. Uiteindelijk is het 90 minuten lang niets, maar dan ook echt niets anders dan ruzie en discussie. De boodschap ik erg goed bedacht, maar had wel minder eentonig neergezet kunnen worden. Het werd zelfs irritant.

gauke

Film zit er wat tussenin: aan de ene kant "bittersweet", boosaardig komisch en aan de andere kant flauw en te ver doorgedreven dialogen (waardoor de goedbedoelde humor nauwelijks nog te verteren is).

avatar van nognooit

nognooit

Een van de betere romcom's die ik heb gezien.

Grappig en dikwijls herkenbaar. Waarom ik deze film beter trek dan andere romcoms, zit 'm in het feit dat deze film een stuk rauwer is. Het camera werk is soms lekker schommelend, als of het uit de losse hand is gefilmd, en de karakters hebben allemaal hun zwakheden. Niemand is perfect en het einde is ook niet een "en ze leefden nog lang en gelukkig".

avatar van nightbreed

nightbreed

Het leek wel of ik naar een Woody Allen aan het kijken was.

avatar van rokkenjager

rokkenjager

Delpy: I'm soaking wet.

Goldberg: I bet you are.

Vanaf 't eerste gesprek tussen Delpy en Goldberg is 't vrij duidelijk waar de regisseuse haar mosterd vandaag heeft gehaald. Helaas werkt 't niet voor 'n groot gedeelte, en zijn zo de vele bijrolletjes opvallend male plezanter dan de gesprekken tussen Delpy en Goldberg. Gelukkig loopt 't geheel wel dikwijls soepeltjes, en er moet gezegd worden dat ik toch wel 'n kleine zwakte heb voor dit soort films. Dikke 3,5*

nightbreed schreef:

Het leek wel of ik naar een Woody Allen aan het kijken was.

Dat doet pijn.

avatar van neo

neo (crew)

De sfeer en dialogen doen inderdaad erg denken aan een Woody Allen film.

93.9

Alleen was de sfeer slecht en waren de dialogen tenenkrommend.

Stel je nou voor dat Woody Allen films allemaal zo zijn als deze film.

Dat kun je toch gewoon niet voorstellen, daarom vind ik de vergelijking pijnlijk.

avatar van rokkenjager

rokkenjager

De vergelijking is wel degelijk treffend. Let vooral op de manier van praten en houding van Goldberg.

avatar van JDSsmetje

JDSsmetje

• 2057 stemmen

Deze film komt niet.

avatar van goneman

goneman

Tja wat moet je er van zeggen, de humor was wel goed maar het verhaal kon me geen minuut boeien. Zat met een gemengd gevoel te kijken, zal ik hem uit doen en aan de andere kant weer te hopen op een inspirerende gedeelte, helaas bleef die uit.

avatar van mer1973

mer1973

Film kon me niet echt boeien. Zaten leuke komische momenten in maar toch. Rol van Adam Goldberg was top.

En op de een of andere manier, stoor ik me aan Julie Delpy

93.9

Zeg maar gerust iriteer me aan...