The Private Files of J. Edgar Hoover (1977)

geregisseerd door Larry Cohen
met Broderick Crawford, James Wainwright en Michael Parks

Deze pseudo-biografische film vertelt het verhaal van J. Edgar Hoover die gedurende lange tijd aan het hoofd staat van de FBI. Hoover is controversieel vanwege zijn handelswijze, maar ook vanwege zijn seksuele geaardheid. Hij bouwt een machtsimperium op door informatie te verzamelen van personen die politieke invloed hebben. Deze informatie, vooral ook over hun persoonlijke leven, gebruikt hij als chantagemiddel om hen voor zijn karretje te spannen.

avatar van Darbie
Nogal patriottisch drama waarin wordt verzwegen dat Edgar Hoover zelf tientallen jaren werd gechanteerd door de Maffia. En dat heeft voor de Verenigde Staten de nodige gevolgen gehad.

Waar gezien Darbie?

avatar van Darbie
Paar weken gelden opgenomen van de A.R.D. en vanmiddag thuis gekeken.

Hoezo Stinnissen ? Is toch niet zo'n bijzondere film ?!

avatar van 606
stinissen schreef:
Waar gezien Darbie?
Te zien op MGM channel

15.35

Darbie schreef:
Paar weken gelden opgenomen van de A.R.D. en vanmiddag thuis gekeken.

Hoezo Stinnissen ? Is toch niet zo'n bijzondere film ?!

Klopt maar ik moet de film nog zien ik kijk alles.

606 schreef:
Te zien op MGM channel