• 8.252.109 stemmen

The Birds and the Bees (1956)

Komedie | 94 minuten

Genre: Komedie

Geregisseerd door: Norman Taurog

Met onder meer: Mitzi Gaynor, George Gobel en David Niven

IMDb beoordeling: 5,3 (219)

Plot The Birds and the Bees

Een naïeve man wordt tijdens een oceaanreis met kaartspelen opgelicht door een valsspelende jongedame en haar vader. Maar de zaken veranderen wanneer het meisje verliefd wordt op de man die zij zojuist van zijn geld berooft, en zij spijt krijgt van haar daden.

image

Marty Kennedy

Jacques de Montaigne

Penny (onvermeld)

Dick2008

Vooral George Gobel erg leuk. Verrassend eind.

Dick2008

George Gobel was een succesvolle Amerikaanse TV-komiek, die als fimacteur echter in de jaren '50 flopte. Hij maakte toen slechts twee films, deze en I married a woman (1958) waarin hij ook erg leuk speelt. In de jaren '70 speelde hij pas weer in films.

Deze film is een remake van Lady Eve, The (1941).

Dick2008

Ben toch reuze blij deze weer gezien te hebben. Ik wist van te voren al dat het wel niet al te veel zou voorstellen. Het hele verhaal staat in de plotbeschrijving. Meer valt er niet te zien. Gobel wordt verliefd op Gaynor, die vervolgens hem nog meer om de tuin leidt en zijn hoofd op hol doet slaan. De rol van Niven komt er bekaaid van af. Gobel doet zijn best om er nog een leuke film van te maken. Gaynor is naar mijn mening hier op haar knapst.

In het laatste dansnummer, want dat was ze natuurlijk vooral, een danseres, imiteert ze wel wat Monroe (... die op haar beurt...laat maar gaan).

Er zit een leuk titelliedje in die Gobel en Gaynor samen zingen. Ik kende het nummer vroeger al van Alma Cogan(, de zangeres met de lach in haar stem). De grapjes herhalen zich nogal, die overigens best leuk zijn vooral aan het begin. Waarna de film zich tamelijk moeizaam voortsleept. Maar dat is vaker zo met die Paramount-komedies, zoals met die Martin en Lewis-films. Het gegeven is ook te mager om dat een hele film leuk te houden.

Ik had toch het gevoel dat ik de film pas gisteren heb gezien maar het is inmiddels een enorme tijd geleden. Luchtig (ouderwets) vermaak meer niet. 3.0