Ellen ten Damme - As I Was Wondering Where This Mixed-up Little Life of Mine Was Leading To (2007)

Nederland
Documentaire

geregisseerd door Rob Hodselmans
met Ellen ten Damme, Robin Berlijn en Udo Lindenberg

Zangeres en actrice Ellen ten Damme is een jonge vrouw met een volle agenda en een enorme levenslust. Altijd onderweg en met ieder circus mee. Voor de mensen om haar heen is ze een symbool van vrijheid. In 2005 wordt bij Ellen op 38-jarige leeftijd borstkanker geconstateerd. Gedurende anderhalf jaar heeft filmmaker Rob Hodselmans het leven en werk van Ellen ten Damme vastgelegd in deze voor haar fysiek en emotioneel zware periode.

avatar van Hectometerpaal
Mooi gefilmt, alleen jammer van Ellen 'ik doe alles voor aandacht' ten Damme

De titel vind ik al echt zo'n tekst voor haar. Beetje interessant doen in het Engels.

Bah, wat een rotopmerkingen hier! Ik had vroeger ook een soort van anti-Ellen gevoel. Ik ben dat heel onterecht gaan vinden. Dit is een van Nederlands meest ondergewaardeerde artiesten!!.
Ellen kan veel en dat kan "jaloers makend" zijn. En ze is ook nog eens bloed mooi! Ellen is een super-talent. Misschien is ze wel 'teveel van het goede'....
Mijn irritatie omtrent haar Zwitserleven Gevoel was al verdwenen maar toch als nieuwe fan begon ik wel sceptisch te kijken eerlijk gezegd. Een gevoel wat al snel verdween.

Ik vond het ook mooi gefilmd omdat het gedaan is met respect voor Ellen en Robin. Een ontroerend portret van het moeten dealen met deze rotziekte en ook van loyaliteit en liefde voor elkaar en hun muziek. En daarnaast ook nog eens een documentaire die als voorlichting kan dienen voor veel meisjes en vrouwen EN hun partners die met deze kut-ziekte worden geconfronteerd

Een 4,5 "because nobody is perfect'!

Oh, ja over aandacht trekken gesproken: ga maar weer met z'n allen naar die Jan Smit en al ander realiteit-shit kijken en aandacht trekkerij waar de tv mee overspoeld wordt....kots, kots, kots.....vanavond weer! LOL nu erger ik me aan het Zwitserleven Gevoel van Chris Zeegers? Had ie dat dan nog niet?

You go Ellen, rock on!

avatar van Ajax&Filmfreak
Lupussy Galore schreef:

Een 4,5 "because nobody is perfect'!

You go Ellen, rock on!

Mee eens

Ben nog steeds geen van Damme fan, gewoon niet mijn muzieksmaak, maar talenten heeft ze zeker!

speranza
Dit is een heel mooi door Rob Hodselmans in beeld gebracht portret van een bloed mooie en helaas ontzettend ondergewaardeerde artieste.

avatar van Schildpad.
Erg mooie (en soms grappige) documentaire. Ellen ten Damme maakt fantastische muziek, jammer dat ze met haar optredens vaak bizarre dingen doet om te shockeren. De documentaire is een perfecte balans tussen haar muziekcarrière en haar privéleven.