Dangerous Crossing (1953)

Film noir / Mystery

geregisseerd door Joseph M. Newman
met Jeanne Crain, Michael Rennie en Max Showalter

Een jonge bruid begint haar huwelijksreis op een luxe boot. Haar geluk blijkt van korte duur te zijn, als ze ontdekt dat haar echtgenoot is verdwenen. Probleem is dat niemand hem aan boord heeft zien komen en dat zijn naam op mysterieuze wijze van de passagierslijst is verdwenen.

avatar van Dogie_Hogan
Prachtige transfer en interessante extra's: DVDreview.

avatar van Dutchfan
Onprettige film met een onwaarschijnlijk verhaal.
Jeanne Crain is beeldschoon,maar haar hysterische gedrag begint al gauw te irriteren.
Had veel beter gekund....

avatar van Mac Hammer Fan
Voor mij een erg genietbare thriller die vanaf het begin een erg mysterieus tintje heeft. Net als de protagoniste weet je niet wie je wel én wie je niet kan vertrouwen, en ga je zowat iedereen verdacht vinden. Geen wonder dat de kersverse bruid haar zelfbeheersing eens verliest. Wat de vertolkingen betreft heb ik op niemand iets negatiefs aan te merken. Het verhaal boeide me van het begin tot het einde.

avatar van matthijs_013
Vermakelijk mysterie dat af en toe herinnert aan het meesterwerk Gaslight. Jeanne Crain is geweldig zoals gewoonlijk, de locaties zijn goed verzorgd en het verhaal was niet ál te onvoorspelbaar. Een bovengemiddeld kort filmpje.