Live! (2007)

Komedie / Drama

geregisseerd door Bill Guttentag
met Eva Mendes, David Krumholtz en Eric Lively

Televisie-producente Katy ontwikkelt een show die volgens haar kan uitgroeien tot het absolute kijkcijferkanon. In de reality-show Live! spelen deelnemers Russische roulette met een geladen pistool. Het kost nogal wat moeite de show daadwerkelijk op de buis te krijgen en ze krijgt te maken met tegenstand van overheidsinstanties, de omroep en adverteerders. Dit alles wordt vastgelegd door een documentaire-filmmaker die haar volgt tijdens deze periode.

avatar van Ant
Ant
Laatste half uur was goed. Daarvoor nogal langdradig. Net geen voldoende. Op het einde steeds wel even spannend. 2.5* from me

avatar van Blokland
Intrigerend uitgangspunt. Jammer dat een groot gedeelte van de cast de nep-documentaire style geen recht kon doen. Het einde was wel verdomd spannend. Dan merk je aan je eigen onderbuikgevoelens dat de film best wel een punt heeft!

avatar van dulcinea
Leuke verrassing deze film! Ik had er nog nooit van gehoord en verwachtte dus ook niet zoveel maar de film neemt je vanbij het begin mee en houdt je aandacht vast tot het einde.
Het hele idee van de show lijkt gewoon te absurd maar het personage van Eva Mendez geeft er zodanig een uitleg aan dat ze de rest weet te overtuigen, en je stelt jezelf toch wel de vraag hoever reality tv kan gaan en nog zal gaan de komende jaren. Natuurlijk is het idee in de film compleet over-the-top maar als je kijkt naar wat er wel allemaal kan tegenwoordig en waar mensen willen naar kijken, is het echt zo gek en zou je er zelf naar kijken?

Het einde zorgt nog voor verrassingen dus omdat hij m'n aandacht compleet wist vast te houden en qua originaliteit krijgt deze toch een 4* van mij!

avatar van Vavi
Ik zou die film een 5 willen geven zodat de score wat omhoog gaat maar heb het op ene 4 gehouden. Zoals de jonge dame hierboven zegt is het een verrassende film.

Het houd je van begin tot eind bezig en stelt u niet teleur. Je leert de mensen beter kennen dat je op den duur de mensen kent en ook voorkeuren begint te krijgen.

Het is een film dat ook toont hoe erg de realiteit kan op gaan in de komende jaren. Dat mensen steeds meer willen om ge-entertained te worden.

Iedereen moet hem 'ns zien.

orbit
Onnoemlijk veel voorbeelden van films die hier op lijken, beter waren en vooral stukken eerder,,, beetje uitgekauwd concept dus en vreemd dat het weer eens als concept de kast uit wordt getrokken, armoe.

leek wel een pornofilm, afgezien van het feit dat er geen sex in voorkwam...
okee...das vrij essentieel ....maartoch;p

avatar van Kisje
Origineel verhaal... Het einde was een beetje voorspelbaar .

avatar van kleez
mrhanky schreef:
Gisteren deze film in de Sneak in Nieuwegein gezien. Het gedeelte voor de pauze is erg saai. Toch blijft de fim je boeien en volgens mij wilde iedereen toch wel weten hoe het verder gaat.

Na de pauze wordt de film beter. De laatste 15 minuten zijn zelfs erg spannend en zorgen ervoor dat je het saaie begin vergeet en toch met een goed gevoel de bios uitloopt

3.5

klopt helemaal! Het einde was erg sterk! 3*

Aftiteling stond: in memoriam! Dus ze heeft echt bestaan oid?

avatar van Denveen
Film waarbij ik na het zien toch gemengde gevoelens heb. Enerzijds behandelt deze film een heel intrigerend thema en geeft dit vorm in een aardig documentaire-achtig jasje, anderzijds stoor ik me ergerlijk aan de zeer, zeer droevige prestaties van sommige acteurs in de film.

Toch zet de film je erg aan het denken over onze huidige maatschappij en hierom vind ik ook dat de betiteling hier op Moviemeter niet helemaal klopt. Het is namelijk totaal geen komedie, eerder een maatschappijkritisch drama.

Vooral aan het begin van de film kan het verhaal nog niet echt boeien. Na even gewend te zijn aan de aparte en inventieve manier van filmen is het vooral de onmacht van Eva Mendes om deze film te dragen die boven komt drijven. Het lukt de film pas weer de aandacht van de kijker te trekken op het moment van het betoog van de advocaat.

Tegen het einde loopt de spanning sterk op en dat is dan ook waar deze film het vooral van moet hebben. Een sterk gevoel van doet-ie-het of doet-ie-het-niet is niet te vermijden en de spanning is af en toe om te snijden. De laatste shots waarin de toekomst nog even uit worden gelegd doen hier weer afbreuk aan.

Al met al een redelijke film, die niet echt goed is vanwege de cast, maar die toch zeer boeiend is en je aan het denken weet te zetten. 3,5*

avatar van Denveen
kleez schreef:

klopt helemaal! Het einde was erg sterk! 3*

Aftiteling stond: in memoriam! Dus ze heeft echt bestaan oid?

Nee de film die je ziet is een documentaire over haar ficitieve leven. Zet volgende keer trouwens even je bericht tussen spoilertags.

avatar van Nicolage Rico
Een film waarbij driekwart van de film probeert te overtuigen dat dit soort programma's te realiseren is, maar waar het nooit lukt. Ook onzin om dit uberhaupt te proberen. Op het einde loopt de spanning wel op, maar het kan de irritante momenten van de film niet redden.

Verder wel onderhoudend, maar hoger dan 2,5* zal ik nooit kunnen geven, omdat het idee belachelijk is.

De spanning neemt wel af, omdat je al weet dat de 5e persoon zichzelf door het hoofd schiet. Want gebeurd dit niet, dan blijft er nog maar 1 kandidaat over. Die moet zichzelf dan verplicht door zijn hoofd schieten. De spanning zou dan volledig weg zijn. Ze hadden beter kandidaat nummer 3 of 4 door zijn of haar hoofd kunnen laten schieten .

De film geef nu al een rare nasmaak, laat staan als een dergelijk programma echt zou bestaan.

avatar van dulcinea
Ik wil deze film kopen, maar ik vind hem NERGENS, niet op amazon niet op play.com. Iemand enig idee waar deze ergens te koop is?

G to the J
cales77 schreef:
leek wel een pornofilm, afgezien van het feit dat er geen sex in voorkwam...
okee...das vrij essentieel ....maartoch;p

Whahahaha

Nja.. was gewoon vage film..
ik denk dat het irl nooit zou kunnen dit scenario.. Maar wat kut film...
zo das er uit

G to the J
dulcinea schreef:

Gewoon niet kopen =p

Onrealistisch en zat me rot te ergeren aan Eva Mendes met erg matig acteerwerk.

Leuk scenario (niet origineel), maar een te matige uitvoering.

DonViseroo
Ik vond de acteerprestatie van Eva Mendes ook niet van een hoog niveau, het eerste deel van de film was saai en ik verlangde naar het einde, maar het laatste half uur maakt heel veel goed, daarom ook een 3,5.

DonViseroo schreef:

Klopt helemaal voor mij is de film een half puntje lager waard. Dus 3*

Wel een interessant uitgangspunt, maar de uitwerking viel wat tegen. Het acteerwerk van Eva Mendes is tenenkrommend vind ik en ook de ontknoping was teleurstellend.

Desondanks wel de hele film geboeid gewacht op hoe een en ander zich zou ontwikkelen, dus 2.5 sterren.

avatar van Thom1994
Vrij vermakelijke film.

Maar het camerawerk irriteerde mij mateloos. De aldoor maar bewegende camera vond ik echt irritant.

Het acteerwerk was redelijk, het hoogtepunt van deze film was onbeslist het laatste uur. Voor de rest was hij vrij langdradig.

Ik twijfelde tussen 3,5 en 3, maar als ik terugkijk op de film in zijn geheel, kom ik helaas op een 3*

avatar van TimZor
Ik had er weinig van verwacht maar viel me achteraf toch wel weer mee eigenlijk net geen voldoende dus een 2,5 (5) vondt het leuk te merken dat Jeffrey Dean Morgan nog een rolletje had ook in deze film blijft ook een goed acteur

Alleen het einde dat het een jaarlijks terugkerend programma is geworden verpeste het eigenlijk wel weer

avatar van dualcia
Het einde zorgt ervoor dat de film toch vrij sterk is in mijn mening. Het begin is een beetje langdradig, maar toch blijft het boeien, ook al weet je dat het programma toch wel uitgezonden gaat worden. Het programma zelf is dan erg spannend, vooral bij de eerste deelnemers. Dat stukje met die Abalone is zo vervelend irritant, niet spannend en slecht geacteerd dat dan even alle spanning weer weg is. Maar gelukkig wordt het daarna weer spannend. Wanneer die Brad zichzelf heeft neergeschoten en het publiek en iedereen helemaal blij is, vind ik ook een sterk stuk uit de film. Dat zorgt toch wel ervoor dat je met een misselijk gevoel achter blijft. Toch bleef de film 1.5 uur lang boeien.

*3.5

avatar van K. V.
De film zelf vond 'k inderdaad ook de moeite om te bekijken. In het begin vond 'k het wel wat fake en wat gespeeld, maar dat had 'k alleen maar in het begin.
Vervolgens vond 'k de film veel beter. De film kon me boeien tot het einde en 'k was ook wel nieuwsgierig wie het genadeschot ging krijgen. 'k was dan ook wel verrast dat het die was
'k vond wel toen de dode viel dat ze wel erg oneerbiedig met het slachtoffer om gingen, direct gejuich/applaus voor de anderen
'k vond hem dus ook de moeite om eens te hebben gezien, maar op dvd zou 'k hem niet kopen, omdat je eenmaal weet wie dood gaat, de "fun" er misschien wat van af is.

avatar van marcelvkan
Eva mendes schittert hier met haar mooie verschijning. De film begon wat ongeloofwaardig maar had tegen mijn verwachting in toch de kracht je mee te slepen in het verhaal.

al met al 3.5 *