Gryphon (2007)

Alternatieve titel: Attack of the Gryphon

Actie / Fantasy

geregisseerd door Andrew Prowse
met Jonathan LaPaglia, Larry Drake en Amber Benson

In een mystiek land, dat door de burgeroorlog wordt verscheurd, is een prinses genoodzaakt om met een rivaliserende prins een team te vormen. Om hun land weer veilig te maken, moeten zij het samen opnemen tegen een boosaardige magiër en zijn reusachtige vliegende demon.

avatar van moviefreak#1
Ondanks de vreselijke special effects (met name de Gryphon zelf) en de barslechte acteerprestaties van sommige acteurs toch een uiterst vermakelijke fantasyfilm. Met de kanttekening dat de link naar de Lord of the Rings trilogie weer makkelijk te maken is. Geen grootse veldslagen ditmaal maar de beroemde landkaarten zijn weer aanwezig en het kan aan mij liggen maar ik vond de beide koningen erg veel lijken op Denethor en Theoden.

Goed dan, een 2,5* lijkt me wel aardig voor deze film.

Justice4All
moviefreak#1 schreef:
Denethor en Theoden.
... en zij zijn...

avatar van moviefreak#1
Justice4All schreef:
... en zij zijn...

Dat zijn toch die twee koningen uit Lord of the Rings of vergis ik me nu ?

deze ga ik zeker kijken oven een paar weken

avatar van De GeuS
Wat een bar, bar slechte film. Het monster uit deze film lijkt zo te zijn weggevlogen uit de muppetshow.

Verder zijn de acteerprestaties en special effects te droevig om uitvoerig over te praten; een zeer krappe 1*

OOOOh wat erg!! Is deze film wel gemaakt in 2007? 1972 lijkt me beter.
Wat slecht, echtwaar. Toen ik die gryphon zag heb ik eerst blauw gelegen van het lachen...

hahaha, en de acteerprestaties, werkelijk waar wat slecht hahahaha.

Al met al inderdaad een bar, bar slechte film.

Max en Joep
klinkt als zo slecht dat hij weer zonder meer de moeite waard is!
of dat dan weer niet, Aston?

Max en Joep schreef:
klinkt als zo slecht dat hij weer zonder meer de moeite waard is!
of dat dan weer niet, Aston?

Hmm misschien wel ja!! haha

Ik vond hem wel super slecht maar daardoor leek de film soms net een komedie! Dus als je wilt lachen moet je hem zeker gaan bekijken.

Kinderen accepteren deze special effects misschien nog , maar daar was de film net even iets te nep-bloederig voor . Kortom : zwaar knudde film .

De GeuS schreef:

serieus, ik dacht dat je een geintje maakte, maar mijn god hee, dat ding ziet er echt zo verschrikkelijk nep uit.

Enige wat ik op die omschrijving kan aanmerken, is dat ie niet uit de muppetshow komt, maar meer lijkt op iets uit de fabeltjeskrant. hahaha.

Als ik in de min zou kunnen gaan, zou ie een min 4 krijgen, ken maar weinig films die erger zijn

Dit is echt te erg voor woorden.
Kijk hem ajb niet, zonde van je tijd!!!

Is inderdaad zonde van de tijd.

Mensen jullie overdrijven, de film was niet helemaal waardeloos, de DVD ook niet. Ik vond de drie audiotracks best aanvaarbaar. Ik heb ze alledrie beluisterd, afwisselend, om de verveling te verdrijven. Doorgaans wint DTS met gemak, hier met moeite. De DD 2.0 doet het goed met een koptelefoon. Veel plezier!

Aston schreef:
OOOOh wat erg!! Is deze film wel gemaakt in 2007? 1972 lijkt me beter.

hahaha, en de acteerprestaties, werkelijk waar wat slecht hahahaha.

Al met al inderdaad een bar, bar slechte film.

whahah 1972 , ga nog maar wat verder , king kong 1933 is nog beter gemaakt . bah bah bah wat een aanfluiting
ik spaar dvd's , maar deze komt zeker NIET in de collectie
ik stem ook voor de fabeltjeskrant hahahahaha

Vandernagel
Treurig, goedkoop, afgeraffeld, ... Noem het maar op. Heel heel heeeeeel soms was ik geboeid maar dat werd dan gelijk weer neergesabeld door het een of ander in de scene. En toch bekruipt me het gevoel dat als ze een groter budget hadden gehad het niet eens zo'n super slechte film zou zijn geweest.

2,0 sterren

avatar van Draconian
Bedankt voor de waarschuwing, kan ik deze vast overslaan.

Inderdaad wat een verschikkelijke film zeg eerste 10 minuten gelachen. Andere 10 minuten gehuild en toen kon ik er niet meer tegen.

Echt waar niet kijken hoor....

Thanx voor de info
zal hem maar overslaan,
zonde van de tijd.

Slechte film en zeer slechte effecten een 1 voor de moeite.

deze ga ik ook niet zien alleen die plaatje al

avatar van bassie200
Wat een drama dit zeg, je zeikt toch in he broek van het lachen als dat beest in beeld komt!!

Serieus, de poppen uit The Dark Kristal zien er beter uit en die film is al 25 jaar oud......

Absoluut NIET kijken deze film, echt zonde van je tijd!

avatar van kirk douglas
Tja jammer van die slechte effecten maar voor de rest was deze film nog best te doen.
Of het erdoor komt dat ik Larry Drake graag in een film zie of dat ik net ''Battlefield Earth'' heb gezien maar ik vond hem best te doen.

avatar van lordsnoopy
Graphics zijn inderdaad bar slecht. Beschamend dat het een film uit 2007 is. Lijkt soms eerder een schoolproject
Jammer want het verhaal had enige potentie; helaas was het vrij voorspelbaar. Kostuums zien er dan nog redelijk uit, maar acteerprestaties zijn matig. Deze film is niet de moeite waard om te kijken. Zelfs niet voor fans van het fantasy genre.

avatar van Legan
Fantasy is een genre dat, net zoals bij enkele andere genres, wel op mijn interesse (en sympathie) kan rekenen; ongeacht of een film bij voorbaat bejubeld of neergesabeld. Het verhaal bij Attack of the Gryphon is op zich nog best aardig, maar het beperkte budget slaagt erin om in ieder aspect van de film door te dringen. Het oogt niet alleen goedkoop, maar ook erg afgeraffeld en dat gaat zeer ten koste van de kijkervaring. Je aandacht zwalkt dan ook op en neer en als een klein bootje op een woeste zee is Attack of the Gryphon dan ook gedoemd ten onder te gaan.