• 8.295.973 stemmen

Trois Places pour le 26 (1988)

Muziek | 106 minuten

Genre: Muziek

Alternatieve titel: Three Places for the 26th

Oorsprong: Frankrijk

Geregisseerd door: Jacques Demy

Met onder meer: Yves Montand, Mathilda May en Patrick Fierry

IMDb beoordeling: 6,2 (401)

Plot Trois Places pour le 26

De populaire zanger Yves Montand keert terug naar Marseille, de stad waar hij opgroeide, om zijn internationale tour voor te bereiden. Hij moet, zeker nu hij hier is, steeds vaker aan zijn jeugdliefde Mylène denken. In Marseille ontmoet hij een jonge vrouw, genaamd Marion, wiens moeder hem gekend schijnt te hebben.

imageimageimage

avatar van Bombong

Bombong

Deze laatste film van Jacques Demy is wel weer beter dan zijn voorlaatste Parking, maar lijdt ook onder de weinig aansprekende liedjes. Voor mij blijft het na het zien van deze film ook nog steeds een raadsel waarom die Fransen toch altijd zo wegliepen met Yves Montand.

Neemt niet weg dat er bij deze film ook weer voldoende te genieten valt: de schitterende felle kleuren waarvan we Demy zo goed kennen zijn na Parking gelukkig weer helemaal terug. Dat maakt het uiteindelijk toch nog een prettige afsluiting van een oevre.

kappeuter (crew films)

20 en 28 augustus te zien in EYE in het kader van het Zomerprogramma Signoret/Montand.