Ghost Story (1974)

Verenigd Koninkrijk
Horror / Mystery

geregisseerd door Stephen Weeks
met Anthony Bate, Larry Dann en Marianne Faithfull

Twee jongelui, Talbot en Duller, worden uitgenodigd op het landgoed van een vroegere schoolkameraad. Tot zijn verrassing treft Talbot op zijn kamer een op het eerste gezicht alledaagse pop aan, die echter als medium dienst blijkt te doen om beelden uit het verleden op te roepen en deze met het heden te laten versmelten. Hij wordt de machteloze getuige van een moord. Ondertussen breekt in een nabijgelegen krankzinnigengesticht een opstand uit waarbij de hoofdarts door zijn patiënten wordt omgebracht. Omdat Talbot er niet in slaagt de voorbije gebeurtenissen te veranderen, besluit hij het landhuis te verlaten, maar de nachtmerrie is nog niet ten einde.

avatar van Mac Hammer Fan
Uit op DVD in een tweedelige set in de UK. Prijzig momenteel.
Ghost Story - mondo-digital.com