Circus (2000)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Misdaad / Komedie

geregisseerd door Rob Walker
met John Hannah, Famke Janssen en Peter Stormare

Brighton, Engeland. Leo Garfield, een oplichter en gokker met schulden, is getrouwd met de knappe Lily, een Amerikaanse met een nogal duister verleden. Beiden willen nog één keer een grote slag slaan en dan gaan rentenieren op Cuba. Maar daar wil de psychopathische maffiabaas Bruno een stokje voor steken. Leo wordt ingehuurd door Julius, Bruno's boekhouder, om Julius' vrouw te vermoorden. Maar het slachtoffer blijkt niet de vrouw van Julius te zijn, maar de vriendin van Moose, de bodyguard van Bruno. Bovendien heeft Julius de moord gefilmd, zodat hij Leo naar believen kan afpersen. En om het allemaal nog wat ingewikkelder te maken, zit ook bookmaker Troy Leo op de hielen.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
Saaie, oninteressante film. Er gebeurt niks boeiends, het is niets meer dan een slechte Tarantino-wannabe film. Heb m'n vinger tijdens het laatste half uur niet van de fast-forward knop af kunnnen houden. Anderhalve ster.

avatar van You_bastard
Een beetje van Pulpfiction, een beetje van Snatch en een beetje van reservoir Dogs en wat krijg je een Circus.

avatar van dope
Leuke film! Ik vind het altijd wel leuk als Famke meedoet. 3,5*

Niet even origineel idd en had het "wie-bedriegt-wie" plotje na een uurtje ook wel gezien.

avatar van Clement
Ik vind dat deze film echt ondergewaardeert word
Zelf kon ik Circus nog niet en heb hem gekocht voor echt een koopie, maar zag dat er wel een leuke cast in speelde.
Nadat ik hem had gezien vond ik het echt een superfilm.
Je kan hem wel een klein beetje vergelijken met lock stock en snatch.

JA ik vond hem top.

avatar van ILDIB
Rommelig, pretentieus en veel te simpel. Enige echt leuke zijn troy en zijn maat. Her en der wat leuke woordspelingen maar verders geen emotie opwekkend.

avatar van Uzza_Sparta
geen aanrader. film zit vol met clichés en eigenlijk is dit een slechte film.
Ook best grappig dat de DVD wordt nu verkocht met Eddie Izzard (Troy in deze film) op de hoes en niet meer met hoofdrolspelers John Hannah of Famke Janssen