Huckleberry Finn (1974)

Avontuur / Muziek

geregisseerd door J. Lee Thompson
met Jeff East, Paul Winfield en David Wayne

De jonge Huck Finn (Jeff East) en de op de vlucht zijnde slaaf Jim (Paul Winfield) zijn op zoek naar hun eigen individuele vrijheden. Tijdens hun tocht beleven ze vele spannende avonturen en komen ze in contact met vele excentrieke personages.

Een jaar na Tom Sawyer mocht Jeff East weer eens als Huckleberry Finn voor het voetlicht treden. Het werk van Mark Twain is wat mij betreft echter te veel ingekort om hier nog goed over te komen. Dan is de DVD (US, regio 1) ook nog in 4:3 terwijl de film in Panavision is opgenomen!