Round Trip (2003)

1 stem

Israël

geregisseerd door Shahar Rozen
met Anat Waxman, Eyal Rozales en Nthati Moshesh

De getrouwde maar ongelukkige Nurit besluit haar man te verlaten om tot zichzelf te komen. Ze neemt hun twee kinderen mee en vertrekt vanuit hun dorp naar Tel Aviv om daar een nieuw leven te beginnen. Omdat ze zelf onvoldoende tijd heeft om voor haar kinderen te zorgen en omdat de huur te hoog voor haar is, besluit ze een werkster aan te nemen die tegen kost en inwoning de huishoudelijke taken op haar zal nemen. De keuze valt op de Nigeriaanse Mushidi. Na een moeizaam begin worden deze twee zoekende vrouwen snel vriendinnen. Als daarna iets meer ontstaat, zal Nurit een keuze moeten maken.