• 8.611.909 stemmen

Met onder meer: Michelle Krusiec, Joan Chen en Lynn Chen

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Saving Face

"A romantic comedy about right, wrong and everything in between."

Wil is een ambitieuze Chinees-Amerikaanse jongedame die leeft in twee verschillende werelden. Aan de ene kant is ze een talentvolle medicijnenstudente en lesbienne en aan de andere kant zit ze vast aan haar familie en oude waarden en normen. Vooral haar moeder, een weduwe, zit haar constant dicht op de huid en regelt bovendien afspraakjes met mannen voor haar. Wanneer moeder wegens omstandigheden ook nog bij Wil moet intrekken, zal er hoe dan ook iets moeten gebeuren.

imageimage

Wai Po- Grandma

Little Yu

Stimson Cho

Onderhond

voor het superschattige einde.

Volgens mij ook de eerste keer dat ik titan voorben bij een gay / lesbian / travestieten film. Aardige film verder. Niet erg speciaal, maar mooi sentimenteel, zonder al te veel zwaar drama, en met een hoop leuke, luchtige momenten.

Een beetje een 'weinig aan de hand' film, die vooral op het einde erg mooi weet uit te pakken. Zoals gezegd niet bijster origineel, degelijk maar alles behalve apart camerawerk of editing, doodnormale score ... maar ergens werkt het gelukkig wel allemaal.

Misschien zitten de twee schattige en mooie Chinese lesbiennes er ook wel voor iets tussen .

Ik doe een aardige 3.5*. Geen moment verveeld, en hier en daar waren er enkele mooie stukken. Prachtige afsluiter erbij, en we hebben een erg fijn tussendoortje. Geen zware film verwachten, gewoon een luchtige kijk op een nogal ouderwetse Chinese leefwereld midden in het moderne Amerika. Aanradertje.

avatar van FisherKing

FisherKing

Ik heb weinig met lesbiennes, zie liever mannelijk schoon

Onderhond

Pedro Almodóvar fan zeker ? Of kijkt er een zeker iemand mee achter de schouder ?

avatar van Webby

Webby

Cover lijkt toevallig een beetje op Jacky http://www.moviemeter.nl/film/1613

avatar van sel

sel

mooie leuke film, die een goed beeld weet te schetsen tussen tradities en familiebanden. leuk geaceerd, niets mis met deze film.

avatar van hydraulix

hydraulix

Inderdaad een leuke film, goede balans tussen drama en comedie.

Hilarische scenes, lekkere tempo en goed geacteerd. Kortom; een prima, vermakelijke film.

avatar van Ché Cliché

Ché Cliché

Ontzettend leuke film. Erg grappig én erg goed geacteerd. Vooral Michelle Krusiec speelt een geweldig overtuigende rol van een jongensachtig meisje met een ietwat gebrek aan zelfvertrouwen. Blij dat een maat van mij ook zo'n filmfreak als ik is en na 'L'Huiteme Jour' mij verbaast met deze prachtige film. 4 sterren met zicht op meer.

avatar van nightbreed

nightbreed

Hmm, hier had ik me toch meer van verwacht. Ik vond de film wat afstandelijk en emotieloos, vooral in het eerste uur. Het laatste half uurtje was wel goed en boeiend. Eerste half uur: 2,5. Tweede half uur: 3. Laatste half uur: 3,5.

avatar van maxo922

maxo922

Leuk voor een keertje

Qua drama een iets zwakker filmpje, maar bij vlagen zeer humoristisch. Chemie tussen de dames is redelijk maar ik had graag iets meer passie in de vrij scenes gezien. Vond dan ook de muziek keuze soms erg ongepast. Beetje 'wannebe-a-gay' muziek, iets te veel van het goede.

Humor is dus wel erg leuk en vaak perfect ge-timet. Ook fijn dat er een zekere combinatie in zat. Een beetje subtiel Amerikaanse humor, dan weer de 'poep, scheet' Chinese humor. Leuk.

Einde is natuurijk niet origineel, had ik ook niet verwacht, misschien zelfs niet gewild...

*3,0

gauke

Leuke en heerlijke film over Chinese familie tradities (en de rariteiten die dat met zich meebrengt) en liefde. Deed me af en toe een beetje aan 'The Wedding Banquet' denken.

avatar van confucius repeat

confucius repeat

Nah! Dat viel best mee moet ik zeggen. De eerste 30 minuten belandde ik in het roddelcircuit. Dat was balen en mijn dikke teen lag al gereed op de stoptoets. Nadien begon er iets in het verhaal te sluipen dat mijn nieuwsgierigheid opwekte en bleef, jawel, geboeid verder kijken. Even kwam er een dipje maar dan werd het écht mooi en teder en dramatisch en weer romantisch en... Ik zag mensen en geen acteurs/trices. Blij dat ik ben blijven kijken. Geef 'm een applaus.

BBarbie

Gezellige, vrolijke film van Alice Wu over een ongehuwde zwangere vrouw van middelbare leeftijd en haar lesbische dochter, die nog uit de kast moet komen. De avonturen van de dochter zijn geïnspireerd door Wu’s eigen ervaringen.

Vlot verteld verhaal, met spitse dialogen en een aantal kolderieke momenten. Joan Chen en vooral Michelle Krusiec laten beiden overtuigend acteerwerk zien. Erg mooi.