Iceman (1984)

Drama / Sciencefiction

geregisseerd door Fred Schepisi
met Timothy Hutton, Lindsay Crouse en John Lone

Een wetenschapper vindt diep in het Poolijs het lichaam van een prehistorische man. Als blijkt dat deze laatste terug tot leven kan worden gewekt, gaan de poppen aan het dansen...

avatar van otherfool
Klinkt interessant, maar er werd niks uitgehaald. Saaie film.

1*.

avatar van Filmkriebel
Aangrijpende ontmoeting tussen een Neanderthaler en een wetenschapper. Ook een droevige film.
Het is wel een goed idee, alleen jammer dat je met zo'n verhaal niet veel kanten opkan. Wel een sterke fysieke en geloofwaardige acteerprestatie van John Lone in de rol van prehistorische mens. Hoe verder de film vorderde, hoe dieper ik erin meegezogen werd.

ik vond hem helemaal niet saai hoor .
de film kijkt lekker weg .
en een goede rol van john lone