Il Miele del Diavolo (1986)

Alternatieve titels: The Devil's Honey | Miel del Diablo, La | Dangerous Obsession

Spanje / Italië
Thriller

geregisseerd door Lucio Fulci
met Brett Halsey, Corinne Clery en Blanca Marsillach

Dr. Wendell Simpson is een chirurg wiens patiënt overlijdt. Jessica, de gestoorde vriendin van de overleden man, ontvoert Dr. Simpson. Ze acht hem schuldig aan zijn dood. Jessica martelt hem psychisch en seksueel. Toch voelt Dr. Simpson zich aangetrokken tot haar.

Deze huurde ik 21 jaar geleden alleen al voor de hoes.

Ik begrijp dat dit soort straight -to -video zooi destijds een bepaalde maatschappelijk relevantie bezat doordat het gefrustreerde,wanhopige dwangmastuurbeerders van de straat hield(bewijs ziet u hierboven),maar daar hebben we nu niets aan.
Het spijt me,maar maestro Fulci levert hier totale bocht af.Hoewel:misschien zijn er figuren die dit sexploitation prulletje een "hartverscheurend mooi" kunstwerk vinden dat met veel gevoel voor "realisme"bepaalde vraagstukken omtrent sex en geweld behandelt.OLH heeft vreemde kostgangers.
Verder is dit een soort rip-off van 9,5 weeks,vooral in de "erotische" soft-focus flashbacks die ongeveer een derde van de film beslaan en de meeste kijkers zo opwindend zullen vinden als naaktfoto's van Christina C. of Nicolette K. Dit alles begeleid door standaard eighties softcore muzak met saxofoon.

Ook de gorehounds mogen deze overslaan:de synopsis klinkt leuk,maar als de heldin op het punt staat haar doodsvijand te castreren,wordt ze gehinderd door.....menstruatiepijn.Tsja,na zo'n vingerwijzing van de natuur begin je maar een SM relatie,logisch.
Wat dat wijf op de hoes betreft:verstop 4 weken de tondeuse van je vriendin en je hebt haar irl,waarschijnlijk met grotere tieten.Cléry,oud en versleten,kwam hier waarschijnlijk slechts even opdraven omdat Nero de alimentatie niet had betaald oid.
Valt er dan helemaal niets goeds over dit werk te melden?Toch wel.In 1 waarlijk onsterfelijke scène bevredigt de jonggestorven held zijn vriendin via ...de vibraties van zijn saxofoon .Hoe verzin je het.

pippo il buffone schreef:

Was een bioscoopfilm, hoor

Horror Movies: Reviews, Trailers, News | Shock Till You Drop - comingsoon.net

stinissen schreef:
Deze huurde ik 21 jaar geleden alleen al voor de hoes.

Zou ik ook doen Henk...

Fransman schreef:

Zou ik ook doen Henk...

Goede smaak heb je Frans Fransman

stinissen schreef:

Goede smaak heb je Frans Fransman

Moet hem nog wel even bekijken Henk. Pippo laat er weer weinig van heel. Zo oud was die Corinne Cléry toen toch nog niet?

Fransman schreef:

Ik had het alleen over de hoes kerel niet over de film...

Pippo had gelijk, Corinne Clery heeft hier inderdaad een ouwe kop gekregen. Maar ze heeft ook niet veel te doen in deze film. De onbetwiste ster hier is ongetwijfeld de Spaanse Blanca Marsillach, van wie ik nog nooit had gehoord. Maar die ik vanaf nu nooit meer vergeet. Mijn god, wat een lijf. We mogen er onbeperkt van genieten.

Ik begreep dat de film vorige maand op Blueray is verschenen. Goede zaak, al is het geen goede film. Maar ook weer geen simpel tussendoortje van Lucio Fulci, die meer gespecialiseerd was in gore dan in erotiek. De film is wel min of meer een klassieker en dankt zijn reputatie aan het vele bloot, vooral van Marsillach, en in mindere mate van Clery.

De synopsis hier vat het verhaal goed samen, maar het verhaal zit vol zijsprongen. De chirurg (Brett Halsey, niks bijzonders, beetje houten klaas) houdt van zijn vrouw (Corinne Clery), maar doet het vooral met prostituees. Zijn vrouw is het zat om verwaarloosd te worden en zet hem aan de dijk. Een verzoeningspoging loopt op niets uit.

Jessica (Blanca Marsillach) is een van de hoertjes waar de chirurg onderdanige spelletjes mee speelt. Zij heeft weer een obsessieve relatie met een saxofonist, die het ook doet met zijn producer. Als de saxofonist na een motorongeluk bij de chirurg op de operatietafel beland, weet die hem niet te redden. Z'n vriendin is gek van verdriet en zint op wraak. Ze ontvoert de chirurg en begint hem te martelen. En zoals te verwachten valt met twee eenzame zielen, ze vallen voor elkaar.

Ben u er nog? Want het duurt zeker een dikke drie kwartier eer de film op gang komt en echt spannend wordt het nergens. Maar de scène met de saxofoon aan het begin mag niemand missen en de blote Marsillach ook niet. Eenmaal in het huis doet ze haar kleren niet meer aan en mag de cameraman z'n gang gaan, tot op het randje van hardcore. Maar ze heeft prachtige tietjes en.... hairy armpits

Er ontwikkelt zich een aardig steekspel tussen Jessica en de chirurg in dat huis, al geloof je geen seconde dat ze hem echt iets aan zal doen. Ondertussen zien we flashback van haar relatie met de saxofonist, waar uit blijkt dat die helemaal niet zo gelukkig en liefdevol was. Oké, het is geen goede film. De spanningsboog zit niet goed in elkaar, het verhaal wordt niet mooi afgerond, er is een irritant blaffende herdershond en je wordt gek van dat gejengel van die saxofoon. Maar die Marsillach ..., je verveelt je geen seconde.