Otoshimono (2006)

Japan
Horror

geregisseerd door Takeshi Furusawa
met Erika Sawajri, Chinatsu Wakatsuki en Shun Oguri

Er gebeuren rare dingen in de metro van Tokio. Eerst was er een treinongeluk, en toen verdwenen mensen plotseling van de stations. Zo ook het zusje van middelbare scholiere Nana (Erika Sawajri). Samen met haar vriendin Kanae (Chinatsu Wakatsuki), onderzoekt Nana de mysterieuze verdwijningen om zo haar zusje terug te vinden. Ze komen er achter dat alle mensen verdwenen na het oppakken van een treinkaartje, en iedere keer als er iemand verdwijnt, er een dame in het zwart over de perrons loopt.

avatar van megaman
Lijkt me weer een leuke J-horror om naar uit te kijken. En wederom een Sadako/Kayako look-alike die dit keer de treinen onveilig maakt met haar lange zwarte haren. Wel apart dat er twee films zijn met deze titel. Een tijd geleden kocht ik de DVD Ghost Train (Redeu-ai (2005) Alternatieve titel: Redeye). Een koreaanse horror-film die oorspronkelijk "Redeye" heette maar aangezien er in Amerika en Europa al een film uit kwam onder deze titel werd het uiteindelijk Ghost Train. Ik vraag me af wanneer Otoshimono uit komt op DVD. Op Rodisc en Boudisque is echter nog niks te bekennen van deze film.

Meneer Bungel
Hier is een trailer te vinden met Eng. subs.