Charleys Tante (1956)

West-Duitsland
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Hans Quest
met Heinz Rühmann, Hertha Feiler en Claus Biederstaedt

Handelsattaché Dr. Otto Dernburg (Heinz Rühmann) is verliefd op de knappe Carlotta Ramirez (Hertha Feiler), maar voor hij haar het hof kan maken, moet hij zijn broer Ralf bezoeken. Ralf en zijn vriend Charley krijgen juist die avond twee Zweedse jongedames op bezoek, maar wanneer de vader van de meisjes opduikt, verkleedt Otto zich als tante Charley, om de vader niet ongerust te maken. Natuurlijk staat net op dat ogenblik de echte tante van Charley op de stoep, en dat is niemand minder dan Carlotta Ramirez.

avatar van stephan73
Nogal flauwe Duitse komedie, met een onzinnige verkleedpartij van Heinz Rühmann. Hij acteert nog wel aardig en er zitten aardige grappen in, maar dit alles maakt deze film niet leuk. Aardige zeer matig!

WDR Fernsehen (Charleys Tante, zaterdag 7 januari, 7:45 uur)