Confessions of a Nazi Spy (1939)

Drama / Thriller

geregisseerd door Anatole Litvak
met Edward G. Robinson, Francis Lederer en George Sanders

De toegewijde Nationaal Socialist Paul Lukas is naar Amerika gekomen om maar één ding te doen, om Duits-Amerikanen over te halen om in dienst van Hitler te werken. De harde werker Kurt Schneider is gevoelig deze praatjes, en doet mee aan diverse spionage activiteiten. FBI agent Edward Renard (Edward G. Robinson) moet dit spionage complot oprollen.

FisherKing
Eén van de weinige films die duidelijk maakt hoe sterk Nazi-Duitsland ook in de US opereerde. (Gebaseerd op FBI files, dacht ik)

De rol van Edward G Robinson is wat kleiner dan de poster doet vermoeden. George Sanders vond ik sterker.

Zou hem eigenlijk moeten herzien.

avatar van Biosguru
The film did record-breaking box office business around the world despite being banned in Germany, Japan and 18 Latin American countries.

Sterk staaltje anti-nazi propaganda. De hele trivia pagina op imdb spreekt boekdelen.