The Deaths of Ian Stone (2007)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Horror / Thriller

geregisseerd door Dario Piana
met Mike Vogel, Christina Cole en Michael Feast

Ian Stone is een doodnormale jongen, die op een nacht een lijk ontdekt aan de kant van de weg. Maar als hij het lichaam onderzoekt, wordt hij plotseling aangevallen en komt van schrik op de rails terecht, waarna hij wordt overreden door een trein. Ian wordt vervolgens wakker in een kantoor en ontdekt nog steeds in leven te zijn. Ian komt dan tot de ontdekking dat hij elke dag op dezelfde tijd zal worden opgejaagd en uiteindelijk wordt vermoord. De volgende dag zal hij echter weer wakker worden in een nieuw leven en opnieuw sterven, later die dag. Ian besluit om op zoek te gaan naar antwoorden op zijn vele vragen. Maar zijn meest dringende vraag is en blijft wanneer hij écht het loodje zal gaan leggen.

avatar van DjFrankie
Film die ik wel zal herinneren als iemand hierover begint, kon mijn aandacht hierbij behouden.
Keek ook prima weg, en zeker de moeite waard om te kijken.

avatar van witboek
Na een uur vond ik die marteling wel iets hebben?

vond dit wel een aardige horror. sfeer zit er goed in, leuke spannende scenes. het acteerwerk is misschien niet super, maar als je maar in de film getrokken word is het bij mij vaak al goed. en deze film was dat gelukt.

avatar van nclo
Een leuke horrorfilm voor een donkere avond in december, maar eng? De schrikmomenten waren schaars en er zaten niet eens scenes tussen die mij een nacht wakker hielden (hoewel die martelscene bij mij wel in het oog sprong, maar meer omdat ik het vet gedaan vond). Ik had op het gegeven moment meer het idee dat het een Steven Seagal film is, waar accidenteel wat monsters aan toegevoegd zijn, want aan het aantal liters bloed lag het gelukkig niet

De acteerprestaties waren om te huilen, hoewel het verhaal helemaal niet slecht was. Het keek wel lekker weg, maar op het gegeven moment vond ik die Ian ronduit irritant worden en hoopte ik voor de gein dat hij eens definitief doodging, ook nog eens een happy end . En dan ben ik nog niet begonnen over die afschrikwekkende monsters *kuch *kuch. Ik moet wel met pijn en moeite mijn 2* geven, want ik kan wel zien dat de makers er alles aan deden om er een originele en vermakelijke horrorfilm van te maken. Bovendien heb ik wel ergere films gezien, maar dit gaat denk ik niet mijn top 10 halen de komende 10 jaar.

avatar van Dying Rose
Naarmate er dingen worden onthuld, wordt het geheel meer en meer in het belachelijke getrokken. Het verhaal is zeer zwak. Van spanning hebben ze nog geen kaas gegeten en alles is zo oppervlakkig als maar kan. En de acteurs kunnen geen redding betekenen. Integendeel.

De hoofdacteur speelt middelmatig. Dat kan eigenlijk van iedereen gezegd worden aangezien ze allemaal uit een B-film (nee toch! ) lijken weg te lopen. Jaime Murray vind ik an sich al een heel irritante actrice, dus diegene die haar überhaupt in een film laat spelen, moeten ze sowieso afschieten. Ook Ians vriendinnetje lukt het niet om het geheel boeiend te houden.

De film gaat onoriginaliteit en clichés niet uit de weg en dat is nog maar twee van zijn vele doodsteken. De acteurs spelen belabberd en de special effects zijn van abominabel niveau. Over de motieven van de slechteriken lijken de makers ook weinig nagedacht te hebben. Het concept is al middelmatig, dus er dan zo’n beroerde uitwerking tegenaan gooien, doet een film zeker niets goeds.

Snel vergeten deze bagger.

avatar van Gang_Star
Toch enigszins een kleine verassing.
Qua acteerwerk is het niveau erg zwak. Toch weet deze horror/thriller een aardig sfeertje op te bouwen waardoor het zeker voor een b-film nog best te doen is.

avatar van SmackItUp
Vond het onverwachts een sterke film.

Met sfeer als belangrijkste troef. Piana behoudt met name het eerste uur een mysterieuze en onheilspellende flow. Zeker ook door toedoen van het fijne plot, waarin continue de nieuwsgierigheid wordt gewerkt doordat het plot langzaam uit de doeken wordt gedaan. Jammere is wel dat dat op een cliché manier gebeurd (onbekende dreunt het allemaal wel even op), waardoor het toch wat goedkoop aanvoelt. Voor de rest een fijn origineel filmpje met aardig acteerwerk en toffe monsters.