First Born (2007)

Thriller

geregisseerd door Isaac Webb
met Elisabeth Shue, Steven Mackintosh en Khandi Alexander

Dromen zijn bedrog, nachtmerries ook? Laura en Steven zijn in blijde verwachting, van hun eerste kind. Niets lijkt hun geluk in de weg te staan als de baby kerngezond blijkt te zijn. Laura is trots maar ook erg bezorgd dat haar kleine iets zal overkomen. Ze beschermt haar baby zelfs zo dat niemand in de buurt mag komen. Laura draait helemaal door en komt terecht in een schemerwereld waar waarheid en fictie door elkaar heen draaien en er geen weg terug meer lijkt te zijn

avatar van Joone
wie heeft deze gezien ? en is t een aanrader ???

avatar van lazydog

L0sT_R3B3L
lazydog schreef:

Nee dat is zijn broer

avatar van Movie Mansion
Ik weet niet zo goed wat ik van deze film moest vinden.Eerst vond ik het een saaie voorspelbare film, maar het einde zat zo goed en wreed in elkaar, toch maar 3*

De film heeft een wat onduidelijke mysterieuse sfeer. Toch blijft hij boeiend tot het einde aan toe. Ik zou deze film geen b-film willen noemen. Is er iets met de oppasser, de baby of de moeder aan de hand. Goed verhaal dat pas bij de ontknoping duidelijk wordt. Kortom zeer de moeite waard en naar mijn mening 4**** waard. Klein negatief punt is de cover. De manier hoe de baby wordt afgebeeld geeft een geheel verkeerde indruk van de film.

Redelijke film, meer niet , ik vond eigenlijk ook geen echte thriller of je zou het een phsychologische thriller/drama moeten noemen, ook de tijd klopt niet bij mij was het na 95 minuten gedaan, 2,5 *

ik had er meer van verwacht. weinig spanning, kan het zeer zeker geen thriller noemen. 1*, meer niet

snap het einde nog niet....
te veel dingen die nog niet verklaard zijn...

Had er echt iets meer van verwacht, jammer dat het niet echt tot een climax komt.
Dan zit je maar tevergeefs te wachten tot er een beetje meer pit in de film komt, helaas.
Zoek je naar een Thriller/Spanning's film kijk hem dan niet het is een en al drama.

Deze film komt absoluut niet op mijn aanraderslijstje.

avatar van johnrambo
Smaken verschillen, dat blijkt wel weer.
Als je de bovenstaande reactie's leest, valt deze film zwaar tegen.

En dat vind ik jammer, en onterecht.

Ik vind het een spannende film, die goed in elkaar zit.

Het acteerwerk mag er zeker wezen, al zijn de acteurs niet echt van de bovenste plank.

Ook het einde is zeer toepasselijk voor deze film.

3,5 ster

avatar van johnrambo
lazydog schreef:
BTW zie ik op de cover CHUCKY staan????

Geen rare gedachte van je.
Cover geeft niet echt een juist beeld van de film.
Nee, het is niet chucky en de film heeft daar ook niets mee te maken.

ik vondt hem wel goed, maar ook was deze weer voospelbaar vooral het einde

avatar van bananenneus
Wat een ontzettende afknapper dit gedrocht van een film.
Matte acteerprestaties tussen de hoofdrolspelers..........totaal geen chemie. Er wordt over hekserij gesproken maar word niet uitgewerkt, waardoor de handeling van de oppas totaal de plank misslaat. Als je onderwerp aanhaalt om de film spannend te maken / houden werk dit dan ook helemaal af.

avatar van dvdfreak
deze film vond ik meer een goede speelfilm dan een thriller.ik had echt een thriller verwacht maar vond het wel de moeite om hem door te kijken. de poster deed spannender overkomen!

Slaapverwekkende film, leuk voor een verregende zondag

Tja... wat zal ik zeggen... ik vond het toch wel een goede film... wel een beetje raar... maar wel goed. Het is er in ieder geval 1 die me bij blijft, dus dat is al heel wat. Je hebt megaveel films die zie je en denk je vervolgens nooit meer aan, dat zal met deze film bij mij in ieder geval niet gebeuren. Niet aan te raden voor zwangeren of bijna postnataaldepressievelingen. Je wordt er namelijk niet echt vrolijk van. Ik geef de film een 3,5

avatar van maartenuil
Het open einde van deze film maakt het zeer interessant om over na te denken. Toch een paar vraagjes. Wat wordt er beschreven over de vloek van de pop in het vloekenboek en waarom dat zakje haar met speen onder de wieg? Onverklaarbaar wat mij betreft......

wat een ongelofelijke crap'film zeg'!

Eigenljk merk je al na een paar minuten dat dit een film is met een nietszeggend verhaal , echt catogorie c of lager.
De hoes doet spannend aan maar daar houd het ook mee op.

Leuk voor zwangere vrouwen, want deze film wil een soort van indicator zijn van vrouwen die moeilijk met hun pasgeboren baby kunnen omgaan.

Na een half uur de boel 'doorgespoeld'en de rest zag er ook niet veelbelovend uit.

WAARDELOOS TOOS.

halve ster voor de hoes.

avatar van zozo1000
Baaaaaaaaaaaaahhhhhhhhh

2 uur voor dat but werkje
Na 30 minuten afgezet.

Wat mij betreft geen aanrader. Film met een dun verhaaltje, dr gebeurt eigenlijk nie zo veel...
Alleen op het einde gebeurt er nog wat interessants, maar dit kan de film zeer zeker niet redden...
Voor mij 2*

avatar van Roxyxxx
De film zelf is inderdaad niet echt slecht. Het blijft boeiend en je wacht wel op wat er gaat gebeuren. Wat wel jammer is, is dat het niet 'echt' gebeuren gaat. Ook blijf je met veel vragen zitten en begrijp ik niet helemaal waarom ze de film op bepaalde stukken langer laten duren dan nodig is. waarom er sommige dingen bij worden betrokken als dit niet word uitgewerkt.
De makers van de film hadden misschien beter bepaalde dingen korter kunnen maken en andere dingen meer uitleg kunnen geven.
Als nog: geen hele goede, maar ook geen hele slechte film.

avatar van RodneyS
Geen geweldig verhaal en allemaal beetje saai uitgewerkt. Toch hangt er de hele film een spanning die je toch doet door kijken.
Daarom toch nog:

avatar van mikey
Deze film gaat werkelijk nergens over. Je hebt een vrouw die permanent bang is maar er is, tot het einde toe, nauwelijks/geen reden hiertoe. Dat maakt de film best interessant en spannend.

IK VIEL BIJNA IN SLAAP BIJ HET Bekijken van deze film geen verhaal en een erg spacende vrouw die wat vage dingen ziet ik heb echt geen idee wat er nou leuk, spannend of goed aan deze film is.

De reacties op deze film deden het ergste vrezen, maar toch besloten te gaan bekijken omdat ik Elisabeth Shue ken als een redelijk goede actrice. Pfffffffff had ik me de moeite maar bespaard. Wat een slechte film zeg!!!! Langdradig en zonder enige spanning. Kon mijn aandacht er maar moeilijk bijhouden en ben er niet achter gekomen welke rol de vorige bewoonster van het huis (studente die naar NYC verhuisde) in het verhaal met haar dagboek speelde. Vaag! 1 punt, eigenlijk nog te veel, maar ik wil niet moeilijk doen.

a-rdaa
wat een ACHTERLIJKE film, sorry hoor, maar het begon supersaai en langdradig, ik zat me gewoon te ergeren terwijl ik keek.

normale/goede punten:
die dans in 't begin was wel vet,
dat stukje met mes maakte het nog wat minder saai
en dat ze haar haren ging afknippen vond ik ook nog wel lachwekkend.

slechte punten:
ongelovelijk slecht geacteerd,
slap verhaal,
en waarom koopt ze zoveel van elk product, eerst koopt ze meerdere zwangerschapstesten, dan kei veel rattenvergif en dan 1000 soorten haarverf, HOEZO overdreven???

avatar van vampyrmaiden
een aardige thriller, met een aardig eind, en redelijke spanning. Ik vond hem beter dan menige andere thriller, ookal is het plot niet ijzersterk.

Waarom ze meer van alles koopt? Dat geeft aan dat ze de grip op de realiteit al aan het verliezen is. De film hint naar iets bovennatuurlijks, maar dat blijkt alleen in het hoofd van de moeder te bestaan. in werkelijkheid is het enige wat ze te vrezen heeft, haar eigen psyche, en dat geeft een leuke draai aan de film
Een HEEL groot nadeel vind ik hoe de hoofdpersoon in het begin wordt neergezet; eerst is ze doodsbang voor een klein wit muisje, en gaat zitten lachen als haar man de muis met een golfstick probeerd dood te knuppelen. Ziek gewoon.

Dan strooit ze rattengif voor de muisjes, in de kelder, en sluit daarna haar hondje in de kelder op!!! Ja, die lag natuurlijk dood.
Dat was vrij irritant, hoewel achteraf duidelijk wordt dat dit bedoelt was om al te hinten naar haar zwakke psychische gezondheid, om het maar ff zo te noemen.

Nah...aardige thriller, maar geen hoogvlieger voor mij persoonlijk.

avatar van Sijmen de Geus
Verschrikkelijke film!
zat constant te wachten op wat spanning, maar helaas... niets van dat!
Het verhaal zelf sloeg ook nergens op...

zonde van m'n tijd

avatar van Ralf81
Tijdje geleden gezien. Film die weinig indruk maakt maar toch wel onderhoudend is voor the time being.

avatar van knusse stoel
Sterk is anders.
Een film voor de 'verloren avonden', woensdag bijvoorbeeld.
Voor mij had hij iets korter mogen duren maar om nou te zeggen zoals sommigen van ons dat het een slechte film is? Nee, dat vond ik niet. Alleen niet sterk.

avatar van leendert135
Heb ik wat gemist?? Bij mij kwam de aftiteling toch echt na 90 minuten
Ahaa zie het al op imbd staat wel gewoon 95 minuten..

avatar van Gang_Star
Zwak. Hoogtepunt is dat de film 'slechts' iets meer dan anderhalf uur duurt tot het einde. Deze film heeft een matig verhaal en bevat vrijwel geen spanning. Laura doet een aantal vreemde dingen, en vervolgens duurt het een minuut of 72 voordat er wat spanning inkomt, als Laura denkt dat er iemand in haar tuin is en vervolgens komt inbreken. Maar buiten dat moment bevat de film geen momenten die enigszins interessant zijn of erboven uit springen.