ad

Genre: Sciencefiction

Geregisseerd door: Dan Curtis

Met onder meer: Richard Crenna, Mare Winningham, Susan Blakely

Over Intruders

Een vrouw wordt in verwarde toestand op 30 kilometer afstand van haar huis gevonden. Ondertussen wordt in een andere stad een vrouw bezocht door gezichtloze aliens (verkleed als monteurs van het telefoonnetwerk). De vrouw valt flauw, wordt uren later naakt wakker en weet niet meer wat er is gebeurd, terwijl het lijkt of de tijd stil heeft gestaan. Beide vrouwen komen in aanraking met een psychiater die de schokkende waarheid achter deze onverklaarbare gebeurtenissen achterhaalt.

avatar van Erwinner

Erwinner

Heeft veel indruk op mij gemaakt toendertijd.

Vreemd, ik dacht dat dit wel een veelbesproken film was

avatar van Indalicio

Indalicio

Volgens mij was dit een mini serie die een paar jaar geleden in 2-voud op televisie werd uitgezonden. Als klein jochie had ik nog wel eens moeite om mijn ogen open te houden als de Aliens het huis binnenkwamen en met een operatie bezig waren, tegenwoordig staat hij hier in de kast stof te happen... binnenkort toch maar eens kijken, staat me nog iets bij van een heel bizar einde...

avatar van Djapio

Djapio

Nou het was een apparte film

na 2 en half uur uitgezet

niet wetende dat hij nog maar 15 min duurde

maar de spanning was ver te zoeken

1e en de laatse keer dat ik hem gekeken heb

avatar van themaniacboy

themaniacboy

De mensen die m een erg laag cijfer geven, weten niet wat het doel van de film is.

Ik vond hem prachtig en schokkend tegelijkertijd.

Deze film heeft veel meer aandacht nodig

avatar van 606

Duurt veel te lang waardoor je de aandacht op gegeven moment kwijt bent.

Had wel meer over de Aliens qua informatie in gemogen.

Ook de spanning was iets te min.

Wat betreft de acteerprestaties was het gewoon goed.

3 sterren

avatar van mikey

mikey

Danny Curtis (een held) neemt flink wat tijd om dit sf verhaal te vertellen. Het is een combinatie van drama en horror. Je volgt dr Crenna en zijn zoektocht naat de waarheid als niet believer. Vandaar dat je tegen het einde het gevoel hebt dat niet alles keurig is afgerond. Sommige passanten lijken simpulweg vergeten tegen het einde dat ook wat klef wordt. Genoeg gezeikt: de film is ongelooflijk goed gemaakt en vreselijk eng. Gebeurtenissen zijn schokkender dan alle afleveringen van de x files bij elkaar. Curtis is geen krachtpatser maar een verhalenverteller en dat kan hij bijzonder goed. De sfeer zit geramd, de angst is ondraaglijk, de lage camerastandpunten zijn fantastisch, een lust voor mijn getrainde horror-oog. Zo ouderwets, zo fijn en mooi. Goeie rollen bovendien. Behalve die dame uit LA.

Voor conspiracy liefhebbers ook een must see.

avatar van keimpeS

keimpeS

Mooie sci-fi/alien-abduction film, bij soms tijden erg spannend en mysterieus. Ik heb het altijd al interessant gevonden ufo's etc. voornamelijk in mijn jeugdjaren. Het is wel een hele zit met een film langer dan 2,5 uur, maar zekers niet vervelend. Ik heb de dvd gezien en de kwaliteit was niet super, de film was 4x3.

avatar van arno74

arno74

Driedelige miniserie geïnspireerd door de alien abduction en UFO-verhalen uit de jaren '60. De film volgt hoofdzakelijk twee vrouwen die zo'n ervaring hebben meegemaakt, en hun directe omgeving. Wie docu's of iets anders over dit thema heeft gezien mist niets door dit over te slaan, het is een verfilming van het bekende verhaal. De duur is aan de lange kant, maar het laat zich wel bekijken. Een magere 3*.

avatar van MovieMind

MovieMind

Ahh de jaren 90, hoogtijdagen voor alles wat met aliens te maken had en de vormgeving van de greys.

Jaren waarin met name de serie the x-files furore maakte, waar ik zeker fan van was.

Deze film was mij onbekend en blijkt zelfs nog van voor de x-files te zijn.

Op het eerste gezicht een oubollige film uit de vroege 90's en met de gedachte dat ik 163 min. voor de boeg had leek het een vervelende zit te worden.

Maar mischien omdat ik onder andere een sciencefiction liefhebber ben, en wel een zwak heb voor dit soort verhaaltjes (ook fan van the x-files was) dat dit me aansprak.

De film had van mij wel wat korter gemogen want het tempo is wat traag, maar wist me toch te intrigeren. Verbazend weinig stemmen ook bij deze film hier op MovieMeter, wat in die tijd toch een vrij interessante film moet zijn geweest. (strakke poster ook)

Is me achteraf wel meegevallen..aardige film!