Dead Man's Cards (2006)

Verenigd Koninkrijk
Actie / Drama

geregisseerd door James Marquand
met James McMartin, Paul Barber en Lisa Parry

De ex-boxer Tom Watts zit aan de grond. Blut, impotent en een vrouw die hem wil verlaten. Wanneer hij wordt ingehuurd als uitsmijter in een louche club raakt hij direct betrokken bij het geweld, drugs, wapens en de gangsters van de Engelse club scene. Paul, de hoofduitsmijter van de club, is een geharde veteraan die Tom onder zijn hoede neemt. Tom probeert zich aan te passen aan de keiharde wereld van de dronkaards, speedfreaks en straatvechters. Als blijkt dat de vete van Paul met de machtige drugsdealer tot een climax dreigt te komen, staat Tom voor een zeer moeilijke keus: Vechten voor zijn vriend of voor zijn leven.

avatar van timburton
Erwinner schreef:
Hier had meer uitgeperst moeten worden.

Best leuk hoor, maar uiteindelijk toch veel te mager uitgewerkt, daarnaast te weinig rariteiten, geeft je tóch het gevoel met lege handen thuis te komen.

Net iets te simpel 2.5*

Die simpelheid maakte de film juist nog enigszins mooi, de reden waarom ik hem wel 's vaker opnieuw opzet.

avatar van SnakeDoc
Wat een vaag verhaal. Slechts een enkele leuke scene, maar verder niet tot nauwelijks te volgen. Ook het einde is vaag.

avatar van Uzza_Sparta
best een redelijk film, dat erg raauw overkomt in de club scene van liverpool.
Ook leuk om Mark Russell (Chongi) in een filmrol te zien, want in de jaren 90 was deze Manchester jongen o.a. de Wereld Heavy Weight Kick Boxing en Thai Boxing Champion.

avatar van Roodkapje 1964
Wat is dit !?

Een verhaal van niks, want het ging echt nergens over.
Daarom ook zeer saai.

Dan het acteren, mijn buurvrouw van de plaatselijke toneel vereniging acteert 10X beter.

Dus een goeie film, nou vergeet het maar!

Oh ja, 1 ster is eigenlijk te hoog, toch maar verlaagt naar een 0.5.

avatar van Brabants
Het amateuristisch acteerwerk wat we te zien krijgen in deze film wordt niet echt vooruit geholpen door een fantastisch script. Ondanks dat het donkere en louche sfeertje er wel is, mist het toch behoorlijk aan richting.