Air Guitar Nation (2006)

Alternatieve titel: Op Weg naar het WK Luchtgitaar

Documentaire

geregisseerd door Alexandra Lipsitz
met Dan Crane, David S. Jung en Zac Munro

Iedere Augustus trekken deelnemers en fans van over de hele wereld naar Oulu, Finland voor de Wereldkampioenschappen Luchtgitaarspelen, waar deelnemers in 60 seconden sterrendom met elkaar uitvechten wie de beste is. De VS is echter nooit vertegenwoordigd op dit toernooi, wat leidt tot de Nationale kampioenschappen Luchtgitaarspelen in de VS. Wat begint als een kleinschalige wedstrijd in een New Yorkse club leidt tot een ambitieuze strijd op nationaal en wereldniveau.

Ik heb ontzettend genoten van deze heerlijk wegkijkende documentaire.

Vooral leuk vanwege het onderwerp. De structuur van de docu is nogal rommelig en blijft wel erg aan de oppervlakte. Maar ik heb erg gelachen en met name om hoe erg serieus het allemaal door de luchtgitaristen wordt genomen.

avatar van Mochizuki Rokuro
homerjay schreef:
Precies, je kunt je verbazen over het onderwerp en de personen die geportretteerd worden maar als docu was het een verschrikking om naar te kijken, rommelig, ongeïnspireerd, zonder enige reflectie. Beetje niveau Jouw Vrouw, Mijn Vrouw met de spanning van een voetbalwedstrijd uit de 4e klasse amateurs (alleen spannend voor direct betrokkenen en zwaar verslaafden, de buitenstaander staat er schouderophalend bij).

avatar van nightbreed
Grappig om te zien.
Je moet wel een beetje een rock of metal liefhebber zijn anders valt er niets te pruimen.

Shit, gemist. Is dit nog ergens te zien?